Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #1 Skrevet 23. juni 2007 Er i uke 16+6 og har lagt på meg 5 kg allerede+ at jeg hadde 3 kg ekstra pga. mye hormoner for å bli gravid.Ser ikke tykk ut enda, men har fått en ordentelig mage. Er litt bekymret hvordan dette skal ende. Jeg er ikke mer en 163 høy og sliter med vond rygg. Har blitt rådet til å være foriktig med mat fremover, noe jeg syns jeg er fra før. Ble egentlig litt lei meg i går da legen sa at jeg kom til å bli STOR hvis det fortsatte slik. Dette er nr. 2 , med nr.1 la jeg ikke på meg før jeg var 5 mnd. på vei og fikk ikke mage før det+ at jeg gikk ned 3 kg helt i starten av svangerskapet. Noen som har erfaring med vektøkning??? Gruer meg til hver gang jeg skal veies. Trenger råd!!!!!!!!
*rbte* Skrevet 23. juni 2007 #2 Skrevet 23. juni 2007 Hei! Er førstegangsfødende slik at jeg har ikke erfaring fra tidligere svangerskap. Er selv i uke 26 og gått opp 9 kg. Var normalvektig i utgangspunktet, og la på meg det meste de første 3 mnd. Tror det er veldig individuelt dette med vektøkning, og i hvilken fase av svangerskapet man går opp mest. Tror ikke du har noe å bekymre deg over! Lykke til videre i graviditeten:)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Jeg hadde litt "extra" fra før av, men fra jeg ble gravid av gikk jeg ned 6 kg, deretter har jeg lagt på meg 3 kg. Er nå i uke 25.. Tror dette er veldig individuelt. Regner med at jeg raser opp i vekt nå fremover...
Propellmamma til 2 Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Teite lege... Men de sier vel sånt fordi det er mange som ikke bryr seg om kostholdet og går opp unødvendig mye. Men hvis du spiser normalt og er aktiv synes jeg ikke du skal bekymre deg. Man går opp så forskjellig, noen jevnt og noen i rykk og napp. Jeg fikk mye raskere mage og noen kg ekstra denne gangen enn forrige gang, men totalt sett har jeg gått opp mindre denne gangen hittil (er i uke 26). Det viktigste er at vi er sunne og at babyen har det bra!
Luna** Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Hei! Jeg er i uke 22 og har lagt på meg 2 - 3 kg. Regner med at det kommer flere kilo ganske raskt på. Er førstegangsfødende, og ingen erfaring med dette. Men trodde kanskje vektøkningen skulle komme mer gradvis....
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Jeg er 21 uker og har lagt på meg 6 kg (sikkert 7 snart) og bekymrer meg også for vekten. Jeg er bare 161 men trøster meg med at det meste går ned. Vennina mi fikk to gutter i januar (til sammen 5 kg) men hun hadde lagt på seg 26 kg. Etter en mnd var hun 53 kg. Hun sa at hun måtte på do og tisse hele tiden etter fødsel, det var mye vann i kroppen hennes. Det viktigste er at babyen min er frisk så kiloene får jeg tenke på siden
barnnr.2 Skrevet 24. juni 2007 #7 Skrevet 24. juni 2007 jeg fikk en datter for snart 12 år siden, da åpnet jegknappene i buksa når jeg var 6 mnd på vei, la ikke på meg mye. Nå er jeg blitt eldre og skal ha mitt andre barn, er 18 uker på vei og har allerede for to uker siden lagt på meg 6-7 kg. Tror ikke jeg har lagt på meg noe særlig etter det, kanskje det stabiliserer seg....?Man får da håpe, er bekymret for hvordan kroppen blir etterpå og. Nei det er nok ikke likt for hver gang, spis normalt og hold deg aktiv så kan du ikke gjøre mer.....
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 jeg er 27+2 uker på vei. lagt på meg 2 kilo. før den tid hadde jeg gått ned nesten 6 kg. men ahr noen ekstra kilo fra før da. alt er bra med barnet.
moklatt 9 dager til termin Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Jeg la på meg 12 kg med førstemann,16 kg med nr 2,10 kg med nr 3,og foreløpig 6 kg med nr 4(er i uke 32)Føler det har stoppet opp nå.Spiser helt normalt.Så tror det er veldig forskjellig.Det er ikke sikkert du legger på deg mye likevel.Hvis du har mulighet så prøv å være i aktivitet.Tror det har hjulpet meg endel.Var i lite aktivitet med nr 2...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå