Gå til innhold

treg mage med kun morsmelk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min på 5 uker har veldig treg mage selv oim han bare får morsmelk. Er det andre som erfarer det samme og har dere evt noen råd? er det noe jeg spiser som gjør at han får treg mage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan merker du at han har treg mage når han er bare 5 uker? Så lenge de får bare morsmelk, er det like normalt med 6 bæsjebleier pr dag som en i uka. Hvis du syns det ser ut som han plages over å ikke bæsje ofte, så kan du prøve massasje. Mild massasje av mage og føtter hjelper alltid Minimais til å få tømt buken :) Koselig er det også, en fin stund for både mor og barn. Legg barnet på håndkle på badegolvet, steng for all trekk. Masser med olje, bruk god tid og kos samtidig. I forbindelse med stelling er bra.

Skrevet

De blir ikke forstoppet når de får bare morsmelk, det sa helsesøster til meg senest i går ;) Det lengste hun hadde vært borti var 13 dager i mellom hver bæsj..

Det er ikke noe du spiser. Forsøk å massere mage og bein litt etter måltid og rap. Jeg legger ofte gullet med hodet i fanget mitt og beina oppetter brystkassa mi - bøyer litt i beina hans. Da bæsjer han som regel.. Iallfall lettere å få ut bæsjen når beina er bøyd, virker det som.

Skrevet

Det skal, som de over her sier, ikke være mulig å bli treg i magen når de kun får mm. Jenta mi kunne gå 10-14 fager før hun bæsjet.

Skrevet

må bare si at min beibi sliter med treg mage selv om han får mm... her har det gått opp til 15 dager og da med tydelig ubehag. ikke noe kjekt å få beskjed hos helsestasjon og lege at det er normalt når du ser og vet at det ikke er bra for beibien. vi måtte til med malt og har vært oppe i 3 teskjeer om dagen for å få han til å ha avføring en gang i uken.

mener ikke nødvendigvis at det er noe gale hos deg, ville bare si at jo det går an.

Skrevet

var derfor jeg foreslo massasje :) Mildere for magen enn malt også.

Skrevet

enig, prøv litt forskjellig først...

vi maserte og rullet med beina og badet og brukte termometer og holdt han aktiv osv osv....

men må legge til at dette er ett kolikk barn som hadde masse problemer med magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...