Gå til innhold

Et spm til abort motstandere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite spm til dere som er imot abort. Synes dere at jenter&kvinner som blir voldtatt og blir gravid skal fa ta abort eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er sterkt imot abort, men ved slike tilfeller som voldtekt og incest står i en klasse for seg. Utrolig vanskelig spørsmål du stiller, men jeg vil nok si at abort i disse tilfellene er tillat. Det gjør meg kanskje ikke til totalmotstander, men ved alle andre tilfeller, skal man stå opp for sine bevisste valg om å ha sex.

det er min mening ihvertfall. selv om det ikke er barnets feil at mor ble voldtatt, så vil det føre altfor mye vondt med seg. dette må hver og en velge selv, og jeg har full forståelse for det (ved voldtekt og incest)

Skrevet

Ta abort!!! her er grunnen!

1: Du er blitt tvingt på noe du overhode ikke har samtykket til.

2: Du kan være så uheldig og klandre ungen for noe den ikke er skyld i.

3: Du kunne adoptert bort, men da må du også gi bort en del av deg selv og leve med det noe som overhode ikke er rettferdig verken for deg eller barnet som skal vokse opp.

Motstander av abort!!

Skrevet

Eh... nr. 2 og 3 gjelder da like mye for jenter som har blitt ufrivillige gravide selv om det ikke var voldtekt.

Forstår ikke helt den mentaliteten dere abortmotstandere viser; at jenter som har blitt gravide skal straffes med å måtte ta ansvar for barnet.

Skrevet

temmelig hyklerisk egentlig.... et liv er et liv er et liv. mord er mord er mord...

men ikke nar du har blitt voldtatt. den ungen er ikke et liv, og den aborten er ikke mord.....

jeg er for selvbestemt abort.

Skrevet

Her er svaret! Er man blitt voldtatt er man blitt tvingt til og bli gravid man har ikke oppført seg uansvalig på noe vis.

Er man blitt gravid av at man frivelig har hatt sex må man også ta konsekvensen av det. Og sammenligne disse to er helt tett!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man må ta ansvar for sine handlinger det og bli voldtatt er ikke ens egen handling!!!!!!!!!!!!

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Ifølge dere er jo embryoet fortsatt et liv. Har ingenting å si om det ble påtvunget vel! Skjerp dere. Dobbeltmoral

For selvbestemt abort, uansett grunn.

Skrevet

Jeg er for selvbestemt abort, men jeg er imot abort som prevansjonsmiddel (noen bruker det faktisk som det). Jeg kjenner jenter som har tatt oppimot 5 aborter (noe de forteller om), og etter to aborter burde du ha lært av dine feil, og bruke p-piller eller noe annet for å beskytte deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...