snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Mensen kom ikke og tok en test idag... possitiv... huff, visste ikke helt åssen jeg skulle takle det... men jeg hadde bare oss selv og takke da... vi var ikke så nøye... Nå sitter jeg her og lurer på hva jeg skal gjøre... abort, vil ikke angre etterpå... føde babyen...???? jeg hadde lyst på 2 tette uansett, men ikke såååå tette da... Hjelp..... Og hva gjør man med ammingen når man er gravid`??? er det farlig å amme eller....
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Du er jo voksen da, så du har helgvis den fordelen.. Snakk med samboeren din, og bli enige dere i mellom :-) Er dere to stk om det, så tror jeg fint at du klarer to så tette :-)
Ella i farta Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Huff...nei er ikke så lett:( Hvis du ikke vil ta abort må du jo nesten få babyen. Det høres slitsomt ut med to så tette, men du vil nok ikke angre deg akkurat! Ville snakket med legen ang amming osv...men folk får jo to smelltette hele tiden og det skal ikke påvirke ammingen så veldig mye...du har jo uansett bare en mnd igjen som du MÅ amme mye da;) Vanskelig spm som bare dere kan finne ut av! Lykke til i alle fall
mamma til tre søte små:o) Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Det er ikke farlig å amme selv om mann er gravid. Med to så tette vil dere nok få det ganske så travelt de første årene tenker jeg, men det går nok kjempe fint og de vil nok få kjempe glede av hverandre gjennom livet. De to minste mine er ikke så tette som dine blir,det er 19 mnd mellom de og det er til tider litt slitsomt men mest siden jeg har en nr 3 også. Stort sett går det veldig bra og vi koser oss masse sammen , kan absolutt anbefales:)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Nesten vært i samme situasjon, bare snulla var 3 mnd da jeg testa positivt. Jeg og barnefar blei enige om å beholde selv om livssituasjonen var egentlig helt for j****...for jeg visste at jeg ikke hadda takla en abort akkurat da, og det hadde jo bare gjort ting værre. Er veldig glad i den lille piraten min, og nå er det bare 3 mnd til hun kommer!:-) Så for meg har hun kun vært en positiv ting...men barnefar ombestemte seg, og ville ha abort, så det blei slutt mellom oss (var en del andre grunner også da), så bare positivt har det ikke vært. Svangerskapet har vært mye bedre enn det forrige, snulla er en veldig rolig baby og hun har fått barnehageplass til høsten...derfor er jeg ikke så engstlig for hva fremtiden bringer, men vet at det blir tøft! Vet ikke om du har tatt abort før, og har egne erfaringer, men du kan i alle tenke på hvordan du ville ha reagert. Tenker du at du kommer til å angre, så vil du sannsynligvis gjøre det etter en abort...tenker du at du takler det, så takler du det nok bedre, og det finnes jo "samtaleterapi" man kan benytte seg av. Er selv ingen abortmotstander, men jeg visste at jeg personlig kom til å angre, så valget blei jo enkelt. Her finner du info om amming under svangerskapet: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=181
Simselimsen Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Jeg ble også gravid da jenta mi var 3mnd gammel. Vi hadde lyst på to tette, men regnet ikke med at de skulle bli så tette. Abort var aldri et tema hær, kunne aldri tenke meg og ta abort nå etter at jeg har fått barn. Jeg ville vært mer bekymret på tanken ved abort , en tanken på og slutte og amme iallefall. Det er visst en "fordel" og ikke amme når du er gravid pga jern og sånnt tror jeg det var, men det er vist flere som får til både og amme og være gravid! Jeg kan egentlig ikke gi deg noen råd, for jeg ville ha gått langt for og beholdt barnet i magen. Du må vell kansje bare finne ut hva som er det rette for deg. Men det er mange som har to tette, noen har det enkelt og noen har det tøft......
mammaen til G & A Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Oj, det gikk fort det=) Oensker deg lykke til uansett hvilket valg du tar. To tette er sikkert travelt, men garanterer at det ogsaa sikkert er dobbel lykke=) Klemmer fra
Stratos med 3 barn Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Velkommen i klubben Jeg ble gravid når guttungen var 5 mnd, men det var med vilje da Gått så fint atte, er i uke 18 nå. Bare fortsett å amme du, guttungen min sa veldig klart i fra når han ikke ville ha mer pupp, da var han 7,5 mnd. Du får ha lykke til med valget ditt.
frida♥ Skrevet 23. juni 2007 #9 Skrevet 23. juni 2007 Har to jenter med 13,5 mnd i mellom. Var jo sjokka med det samme vi oppdaget det, men det gikk veldig bra! ingen spesielle problemer med det og jeg ammet eldstejenta til hun var 12 mnd, hadde da litt over en måned ammefri før nestemann kom. De to har hatt kjempestor glede av hverandre hele veien, alltid noen å leke med og stort sett gode venner :-) Alle rundt oss snakket hele tiden om hvor mye jobb det måtte være med to bleieunger, men det var bare tull syntes vi, opplevde bare fordeler med å ha to. Vi var innstilt på det og det gikk så bra! Lykke til, det kommer til å gå veldig bra :-)
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #10 Skrevet 23. juni 2007 Kom det der litt feil frem eller: "...du har jo uansett bare en mnd igjen som du MÅ amme mye da;)" Strengt tatt MÅ hun vel ingenting i forhold til amminga, følte meg litt støtt av den setningen. Jeg la inn en større innsats enn mange i forhold til å få til amminga, men hadde likevel ikke sjanse til å fullamme knerten til han var 6 mnd:(
belli72 Skrevet 23. juni 2007 #11 Skrevet 23. juni 2007 Hei, jeg har 13 mnd mellomrom mellom mine eldste, og det er det BESTE som har hendt oss! Ble også litt fortvilet med en gang, men vendte meg fort til tanken, og siden har det bare vært veldig bra! Vår erfaring tilsier at jo tettere jo bedre. Når det gjelder amming kommer det litt an på svangerskapet ditt. Jeg ble ambefalt av fastlegen å begynne med fast føde, da noen få mister melken når de blir gravide. Senere i svangerskapet kan amming føre til kynnere, og man må dermed være litt forsiktig. Lykke til!
Sjefsmegga Skrevet 23. juni 2007 #12 Skrevet 23. juni 2007 Det er 19 mnd mellom mine to yngste. Skal innrøme at det er fryktelig travelt og at jeg er sliten for tida. Minsta er nå 8 uker og jeg hadde et tøft svangerskap. Men ville aldri gjort det anneledes uansett. Elsker ungene mine og jeg vet det blir litt lettere når de to yngste kan leke sammen. Husk at spedbarnstida som fort blir den tøffeste, er kort og at tette barn som oftest leker fint sammen og blir mindre "masete" enn "enebarn" :-) Du får gå inn i deg selv...jeg personlig synes det blir for dumt å ta abort hvia man alikevel vil ha flere barn etterhvert. Greit at ikke alt går etter plana..men jeg tror at hvis dere absolutt IKKE ville ha noe barn nå så tidlig etter så hadde dere tatt forhåndsregler for å ikke bli gravide også. Jeg er vel i grunn imot abort generelt. Synes det er litt for "enkelt" at mange har sex uten å bruke prevensjon...noe som alle vet kan resultere i en graviditet... Lykke til med valget..men tror du innerst inne vet hva som er det rette å gjøre...
candyland Skrevet 23. juni 2007 #13 Skrevet 23. juni 2007 jeg har 2 venniner som fikk baby omtrent me samme mellomrom som det du kommer til å få. hun ene føder vel når som helst nå, hun andre fikk nr 2 i desember, og det har gått kjempebra! Hun og ville ha 2 tette, selv om det ikke var helt planlagt at det skulle bli såå lite mellomrom da. Du har ett vanskeli valg å ta, men om du velger å beholde kommer du ihvertfall aldri til å angre på det:)
Honningmelon Skrevet 23. juni 2007 #14 Skrevet 23. juni 2007 Jeg tror du kommer til å angre mer hvis du tar abort enn hvis du beholder. Tror ikke du kommer til å angre på at du beholder i det heletatt. Men, nå har ikke jeg erfaring med to så tette da :-)
Rumpleteazer Skrevet 23. juni 2007 #15 Skrevet 23. juni 2007 me fare for og gjenta meg selv. Du VIL ALDRI ANGRE om du får barnet, men jeg er overbevist at det vil du gjøre om du tar abort. jeg har to tette , jeg ble gravid når datteren min var 8 mnd , det har gått fint...ville aldri hatt det anneledes.
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #16 Skrevet 23. juni 2007 Jeg har 15 mnd mellom mine to små..og det går så fint. Bare å amme mens man er gravid, jeg ammet eldstemann til hun var 9 mnd. Pass på å ta jern og vitaminer.. Lykke til, dette klarer dere:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå