Gå til innhold

VOLDTEKT AV NIÅRING =2 ÅR I FENGSEL!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på tekst tv NRK i stad om en mann på 65 år som hadde voldatt en liten jente på 9 år.

det var lagt fram påsttand om 3.5 års fengsel, men han fikk bare 2 år. Han var venn av den familien i tillegg.

Synes det er så utrolig provoserende og urett.

Her leser man om storstilte pedo-aksjoner osv, men hva slags signaler sender det om hvor "alvorlig" det er å forgripe seg på barn???

Stakkars lille jente, tenk så redd hun var..Nei, forvaring på livstid sier jeg bare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, OsloMor. Det er ALT for lave straffer for slike grusomme handlinger. Sykt lave.

Skrevet

Det er helt vannvittig, jeg blir eitrandes galen når jeg ser sånne resultater, det hører ingen steder hjemme!!!

Forvaring.....lenge....

Skrevet

Altfor lave straffer..

Er jo mer straffbart å forfalske en hundrings.

Skrevet

Hæ e det mulig???

Skrevet

Jøss, syns faktisk det var ganske ''bra'' jeg da, utrolig at han fikk så MYE som 2 år....

Vet om et tilfelle med langtids-overgrep av to småjenter, 4 og 6 år... overgriper fikk en bot og 3 mnd fengsel..

Skrevet

det er så sykt. vet hva jeg hadde gjort dersom det var mine barn iallefall. hadde aldri klart å sett fyren puste

Skrevet

*Rister oppgitt paa hodet*

Latterlig lav straff etter aa ha oedelagt en stakkars liten ni aarig jente.

Skrevet

Ja, fy faen!!

Men da jeg snaket med min advokat om å anmelde overgrepet da jeg var liten, så nevnte hun noe om strafferamme på opptil 12 år, men det var den kategorien ifg hva som skjedde meg i undersøkte da...

Skjønner ikke at folk skal få så lave straffer...

Kanskje ide å tatovere inn PEDO i pannen på de da de blir ført inn i fengselet, slik at folk kan se hva slags mennesker de den dagen de får gå fritt....

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Diskuterte dette med barnefar i dag...eller diskuterte jo ikke,- vi var jo begge enige om at dette var for jævlig. Når denne mannen (eller dette monsteret, skal det være) faktisk blir dømt for voldtekt av en liten unge så bør han faen meg få maksimumsstraff og egentlig mer enn det!

Blir så jævla provosert over de lave straffene overgripere får og den manglende hjelpa ofrene får...er på tide med forandring! Men hvor samler man sammen folk for å stå sammen? Lurer seriøst på det fordi jeg vil kjempe for et bedre samfunn. Tenk hvis noen gjør noe sånn mot snulla, og får bare 2 år for det??? Hvis en ser på straffeloven § 192 står det bl.a. "Fengsel inntil 21 år kan idømmes dersom (...) d) den fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. (...) Dvs faktisk si at ALLE voldtektsmenn (og voldtekstkvinner...finnes jo kvinnelige overgripere, men det er vel et stort tabubelagt område) kan straffes med 21 års fengsel, for er det noe man blir betydelig skada av så er det å bli voldtatt!

Denne mannen fikk minstestraff!!! MINSTEstraff for å ha VOLDTATT ei lita jenta!!! ARGH!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Måtte bare undersøke saken nærmere, og fant det her:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.2772740

65-åringen, som var en venn av familien, skal ifølge dommen ha hold en hånd over munnen på jenta og holdt henne fast slik at hun ikke var i stand til å gjøre motstand mens han voldtok henne, skriver Haugesunds Avis.

Aktor, statsadvokat Ingrid Johansen, la ned påstand om tre år og

to måneders fengsel for mannen. Voldtekten mannen er dømt for

skal ha skjedd for ti år siden.

Saken ble anmeldt til politiet i 2003 og på grunn av den lange tiden som er gått satte retten straffen ned I tillegg til fengselsstraffen må mannen ut med 100.000 kroner i erstatning til jenta.

Jentas bistandsadvokat Kjell Steinbø opplyser at hans klient har

mistet tre års skolegang som følge av skadene hun ble påført.

Så sånn sett er det jo helt utrolig at han faktisk har blitt dømt...ikke mange som blir det etter 10 år! Men det kommer jo helt klart fram at han har ødelagt store deler av livet hennes, og han blir straffa med bare 2 år (og sluppet ut tidligere enn det selvsagt)...når de først har bevis for at han voldtok henne, så skal han faen meg få en lang straff!

Skrevet

Det var mer enn en mann her fikk. Han fikk 60 dager,han. For å ha voldtatt ei jente fra hun var 9-12 år regelmessig.Syke dommere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...