ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 fikk vite av mamma i dag at min storesøster på 22 har adhd...de var å fikk resultater på utredningen hennes i dag. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle henne nå...hun har ikke selvinstinkt sier mamma, og ser rett og slett ingenting fra noens synspunkt...la meg ta et eks: i går skulle vi til oslo...full bil. Min bror er over 180 høy, mens min søster er 168. Hun sa at hun skulle sitte foran fordi hun var størst og satte seg der og nektet å flytte seg..så broren vår måtte krølle seg sammen bak. Hun så da altså ikke at det ble feil, hun skjønte tydeligvis ikke det... Det jeg lurer på da er...hva er riktig for meg å gjøre? ingen vits i å bli sur å krangle som vanlige søsken gjør når en sånn uenighet dukker opp...jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal reagere på henne... noen som opplever det samme i dag? hvordan gjør dere det? hva sier dere?
Cat.68 Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Jeg trur at det beste du kan gjøre for din søster er å sette deg inn i sykdomsbildet hennes. Les det du kommer over av stoff om AD/HD, og meld dere gjerne inn i Ad/Hd foreningen.Å skjønne noen med ad/hd er vanskelig Uholdelig vanskelig. Men jo mer man setter seg inn i de forskjellige reaksjonsmønstrene og hvorfor disse oppstår , jo større forståelse vil man få for at de ikke ønsker å gjøre livet vanskelig hverken for seg selv eller andre. Men pass opp for at de lar sykdomen bli en unnskyldning for beteendet sitt, Ad/hd er en diagnose , ikke en unnskylding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå