Jente24 Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Hei For en hyggelig side denne barnimagen saken er da.. Ble anbefalt av ei venninne som prøver å bli gravid.. Jeg jobber på siste brett med ppiller, og har en god del spørsmål nå "tiden snart er inne". Jeg prøver å ikke tenke for mye på det, for det er vel ikke bra det heller, men noe må jeg ha klart for meg før vi starter opp. Så her kommer mine mange spøsmål, kjempefint hvis noen kan svare 1. Går på allergitabletter, aerius, skal jeg slutte samtidig som med pillene eller kan jeg vente til jeg er blitt gravid? 2. Har sett litt inne på disse debattsidene og det er masse utrykk jeg ikke skjønner bæret av, pp, cb osv. Finnes det noen ordbok? 3. Skal jeg begynne å ta folsyre nå? 4. Trener på treningssenter, bør jeg fortsette eller slutte? Trener hovedsaklig styrke, men er med på noe aerobic, step og spinning også. 5. Må jeg ha med urinprøve til legen når han skal se om jeg er gravid? Hvor fort skal jeg til lege etter at jeg har blitt gravid? Ja, det var spørsmålene jeg kom på nå, men blir nok flere. GLEDER MEG!!!
stratosen_er mamma_ Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 jeg kan nå prøve å svare så godt jeg kan jeg da:P 1.) Tror det er lurest å ta allergitbl til du vet du er gravid, vertfall viss du trenger de...du kan evt lese på pakningsvedlegget... 2.) pp= prøve periode, altså hvor mange sykluser man har prøvd, CB=clear blue test, TR=tante rød (mensen), IKM= er dagen du helst ikke vil at mensen skal komme (men kanskje kommer...altså ikke-kommende-mens) står en liste inne på bli gravid et sted med masse forkortelser... 3.) DU bør begynne å ta folsyre nå ja:) 4.)du kan nok bare trene, det er bare sunt.... 5.) Legen stoler på deg når du sier at du har tatt test hjemme og er gravid, vertfall gjør legen min d...du trenger egentlig ikke gå til lege før du er i uke 10.....da bestiller man UL, tar bl.prøver, vekt og litt div...(da bør en og ta med urinprøve for da sjekker de om man har noen urinveisinfeksjoner eller lignende... håper det var litt hjelp...jeg har lært en del både om kroppen og systemet etter to aborter (en spontanabort og en missed abort...) lykke til med prøvinga:)
*Vi blir 5* Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Hei hei! Ser du har fått svar på spørsmålene dine. Men jeg ville bare ønske deg velkommen hit og lykke til med prøvingen! =)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Henger meg på og ønsker deg velkommen jeg og! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå