Gå til innhold

Hvor stor bag pakker dere egentlig i????Pliiis svar;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten trillebag til meg selv og quinny stelleveske til bebisen. Er redd for at det skal se ut som om jeg flytter inn på føden..he he;)

Men har virkelig bare pakket de tingene som jeg føler er nødvendig...har f.eks. droppet dorull, tar ikke med håndkle selv om håndklær på sykehus som regel er i miniatyr str. og har droppet andre småting....

Hm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var forresten litt rask med den nick oppdateringen...er ikke over midnatt ennå så jeg...ja ja..

Skrevet

Jeg vet at jeg skal bli værende på sykehuset over en periode, sikkert en til to uker, så jeg har pakket en del. Fyllt opp en god bag. Har ikke pakket noe til småen. På avdelingen jeg skal får jeg ikke bruke noe eget til babyen tror jeg, så far skal få lov å ta med ting og tang når vi skal hjem. Har pakket nye slippers, ny nattkjole, ny morgenkåpe og ny joggedress- så jeg gleder meg nesten litt bare fordi jeg skal få gå i helt nye og myke klær:)

Skrevet

Hadde planer om å klare meg med en liten koffert, sånn som går som håndbagasje på flyet, men med klær til meg, mannen og junior så blir det kanskje litt lite? Har en lang liste over hva jeg trenger, så muligens lar jeg litt bli igjen hjemme og så kan mannen ta med litt etterhvert som jeg trenger det.

Skrevet

Skrev nettopp liste jeg over det jeg bør ha med meg. Tror nok jeg må ha trillekofferten ja, den er mellomstor i størrelsen. Driiter i om noen synes det virker litt voldsomt. Vi har nemlig ikke bil og bor langt fra sykehuset, så ikke så lett for sambo og ha med så mye på toget når han kommer på besøk.

Får ikke pakket den endelig siden jeg bruker det aller meste nå i hverdagen, men kom på at jeg kan jo prøvepakke bare for å se om jeg virkelig får plass til det på lista ;-)

Skrevet

Jeg pleier å dra hjem igjen noen timer etter fødselen, så jeg har bare med ett skift med klær til mini og rene klær til meg. Har med noe drikke til meg, ellers ingenting. Klarer meg med en sånn ryggsekk på hjul....

Skrevet

Har klart å presse det ned i en bergans skolesekk. Det som tar plass er skift til meg (to bukser og to t-skjorter. Tror jeg får klær på sykehuset jeg kan bruke), og bind... Har helt sikkert altformange bind med, men men...Og til småen har jeg bare et hentesett...

Skrevet

Ja, det er klærne mine + min gigantiske hårføner..ha ha..+ et sett med skift til mannen da selvsagt som tar plass. Alt det andre jeg har pakket er bare småtterier, men likevel så er den trillekofferten (dette er typen du tar med som håndbagasje forresten) stappfull!!

til bebisen har jeg bare med noen søte bodyer, hentesett + babybok, alt dette i egen stelleveske

Skrevet

Har pakket mitt pikkpakk i en strandbag jeg. 1 joggebukse og 2-3 t-skjorter. noen truser og 2 ammebher. Til junior har jeg tatt med 3 bodyer og et hentesett.. Gubben trenger nok ikke noe( gjorde ikke det sist i alle fall)...

Skrevet

Jeg har åakket en sånn trillekoffert som går som håndbagasje på flyet, og beatybaggen som hører til har jeg med (ble litt trangt når jeg skulle legge nedi toalettmappen så har den i den)

Skrevet

Eneste grunnen til at jeg har pakket ned til mannen er at han kanskje kommer direkte fra jobb..og da har han på seg dress...kan være litt godt å skifte da kanskje..hihi;)

Men forhåpentligvis så rekker han hjemom først, eller er hjemme når ting begynner å skje...

Skrevet

jepp ser ut til jeg skal flytte inn på føden me den bagen.men men da mangler jeg ikke noe ivertfall.

Skrevet

For dere som har bil og kjører til sykehuset, ville jeg latt kofferten stå igjen i bilen og bare ha det dere trenger til fødselen med i en liten veske!

Det er trangt nok fra før på fødestuene ofte, og så slipper dere samtidig å passe på "alt"!

Skrevet

Jeg har pakket skiboksen allerede... og den er full:)

Har ikke kjøpt garderobe til knøttet enda, så det blir nok en koffert i tillegg...;-)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Kommer til å pakke til far også... håper for det første å få familierom så da skal jo han være i to dager (legger nok det igjen i bilen) men kommer også til å ta med ett sett klær til far inn. Kjenner to pappaer som blei spydd ned av hu mor ;)

Skrevet

Godt tips!

Spesielt babybagen kan jo stå i bilen...og kan jo ha XL1 tabl + drikkeflaske i veska mi sammen med papirene...tror ikke det er noe annet som må inn på føden egentlig;)

Skrevet

Har pakket en fødebag med litt drikke, morgenkåpe, ullsokker, asan servietter, topp, cder etc

Og har pakket en barsel bag som skal stå i bilen. Den er ganske full. Far har jeg ikke pakket til da vi bor 5 minutter fra sykehuset og han kommer til å reise hjem og hente det han trenger.

Skrevet

Et tips vi fikk paa sykehuset da vi var der til journalskriving--de anbefalte aa pakke litt smaamat i bagen, f.eks kjeks, toerket frukt osv fordi man fort blir smaasulten naar man ligger der om natten. Pluss at det kan hende man trenger et lite energikick under foedslen. Om ikke annet setter sikkert pappaen stor pris paa det.

En ting til som mannen min nevnte her om dagen--han sa at vi maatte huske aa pakke badebuksa hans i bagen. Jeg har nemmelig snakket om mulig vannfoedsel, og paa foedselsfilmene vi har sett er jo pappaen med i badekaret. Derfor synes han at han burde ha den med. Det var forklaringen han ga meg--og jo, pluss at kanskje han maa stoette meg i dusjen og da kan badebuksa vaere grei aa ha. Tenker paa alt han mannen min. Det med badebukse til ham hadde jeg faktisk ikke tenkt paa. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...