Gå til innhold

Sydentur med 1 &3 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Skal ha med barna på 1 &3 til syden, og lurer på hva jeg må huske på i forbindelse med flyturen, bleier osv. Hva er de beste rådene dere har før en lang flytur?

Og stemmer det at man bør ta med egne bleier? Vi skal til Gran Canaria i 14 dager...

Tar imot alle gode råd:-)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har greid å bomme på bleiekjøp der nede. kjøpte noen av ukjent merke som viste seg å være så godt som bare plastikk. de knitret faktisk! ikke rart gutten ble sår i rompa nesten med en gang! vi droppet dem og kjøpte pampers i stede. merkebleier koster litt mere der nede da! det er ikke dumt å ta med badebleier også, hvis dere bruker det. det er ikke alltid så lett å finne.

På flyturen bør dere ha med mye godt å putte i sussen og favorittleker/kosedyr. det kan også være godt å ha med dynen til minsten i tilfelle han/hun blir trøtt. da er det godt med noe kjent.

Det er også lurt å kjøpe noen nye spennende leker som de får på flye,eventuellt når de har begynnt å bli litt urolig.

Andre kjekke ting: våtservietter, masse drikke, smekker.

Skrevet

en ting til: hvis småen drikker NAN er det kjekkt med en termos med temperert vann.det gjør ting litt enklere.

Skrevet

Vi har nettopp vært i Bulgaria og fant ut at jeg hadde med ALT for mye klær til min små (3 og 10 månder), Litt vaskepulver er greit å ha (kan kjøpes der nede). Mat/frukt på flyet, drikke men husk at du ikke får med mere en 100 ml i en beholdning inn igjennom sikkerhetskontrollen. (Bæresele, viss 1 åringen passer den da.) Vi hadde med mat til den første dagen der nede sånn at man slapp å stresse for å handle. Greit å ha med noe pålegg som de minste liker godt. En pakke med bleier, sånn at dere kan lete litt for å finne noe gode. Vi har vært på Gran Canaria da hun elste var 9 månder, og vi bommet litt på bleiene. de klumpet seg noe veldig og var utrolig dyre. Men jeg vet ikke hvordan det er nå. Febernedsettene/febermål/plaster er fint.Tegnesaker til den elste på flyet. Vår elste jente elsker klistemerker, så jeg kjøpte aktivitetshefter med klistemerker i. hun kunne også tegne/fargelegge i den. Bøker.En god vogn til den minste. Vi hadde også med et "brett" som hun elste kunne stå på. Nå husker jeg ikke på noe mere i farten. .......solkrem m.m

• 3 uker senere...
Skrevet

- Leker som tilpasser hver aldersgruppe: tegnesaker, bøker og ting som holder dem opptatt en liten stund.

- Favoritt teppet eller bamsen

- Ca. fem bleier til hver.

- Våtservietter

- Tåteflasker til minsten (hvis h*n bruker det), og sugekopper til eldstemann, både tomme (Som du kan fylle på under reisen) og noen med melk eller vann i. (Toppen 4 flasker). Så slipper du å vaske dem etter hver bruk.

- En liten kjølebag til flaskene med innhold i.

- Eit bytte med klœr til hvert barn.

- Papir smekker

- Havregrøt som kan kjøpes i en liten kopp og som du bare heller i varmt vann.

- Plastik bestikk tilberegnet barn.

- Hvis du har en liten bœrbar DVD spiller, så er dette kjempe her hos oss.

Kommer ikke på noe annet, ha en fin tur

Skrevet

Hei!

Var til Gran Canaria en uke med våre barn i mai i fjor. Da var de 2 år og 9 mnd og 1 år og 3 mnd...

Det gikk veldig fint. De hadde hver sin liten sekk med litt leker i, og litt bøker. Også hadde vi med en bærbar pc (den bærbare dvd spilleren vår går kun på strøm..) så de så litt på tegnefilm på veien..

Hadde også juicebokser og kjeksepakker. Og smokker og kosekluter.

Hvor på Gran Canaria skal dere??

Vi har vært i Arguineguin (bor provat i huset til bestefar der), og på alle matbutikkene der har de pampers bleier. så vi har kjøpt der når i har gått tomme...

God tur!!!

Jeg og mannen skal alene en uke i slutten av april 08, og har tenkt å bestille 1,5 uke til sommeren også.. Med ungene da siste gangen =)

Gleder meg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...