<3 + <3 + ? Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Er det virkelig tradisjon at babyen skal smake på krem i dåpen.....moren min sier det, at det bruker da alle. Jeg vil ikke!!! Kan da ikke være bra for magen....han er 3,5 mnd da. Er jeg virkelig nødt til å gå å holde gutten hele dagen for å passe på at ingen lurer i han krem??
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Har jeg aldri hørt om.. så små skal jo ikke ha melkeprodukter..
ape Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Man skal ikke gi dem krem så tidlig. Tarmene til de små er jo ikke ferdig utviklet til å absorbere stoffene som er i kremen. Jeg ville aldri tillatt at min baby skulle fått krem- Har vært borti noen gamle tanter som mente at et barn burde få smake på kremen for det var jo tross alt dåpen til barnet!!??)&%¤"
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Tulla fikk smake litt gikk veldig fint =0)
Lille-gullklumpen Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Aldri hørt jeg heller..og er det tilfelle, skal jeg holde konstant på gutten min jeg og! Nei, gjør noen det i vår dåp blir jeg sinna, man kan da ikke gjøre det???? Men det kan nok hende det var vanlig.. Faren min er glad han ikke har små barn nå, han syns det er så mange pekefingre og mye å huske på. Men det med melkeprodukter er viktig, ei venninne av meg har skikkelige magetrøbbel, antagelig fordi hun fikk kumelk fortidlig...
<3 + <3 + ? Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2007 jeg vet jo at de ikke skal ha....blir vel gående å passe på hele dagen tenker jeg....
susemor-3 små Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har aldri hørt om den tradisjonen, og jeg har ført to barn til dåpen. Men det er uansett sikkert ikke farlig om han får en ørliten smak. Men samtidig synes jeg det er dårlig gjort av gjestene hvis de lurer i han når de vet at du absolutt ikke vil at han skal få smake...
Lille-gullklumpen Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Det fikk hun beskjed om da hun var 25... og sliter sånn med det...
Nyseryllikberta Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Syns det kan vente litt jeg. De fleste døpes jo når de er rundt 3 mnd (?), og det er litt tidlig å begynne med melkeprodukter. Dersom babyen absolutt skal ha no søtt i dåpen, gi pærepurè eller noe i den duren.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Hehe.... Her fikk Guttongen en teskje saltvann før vi gikk inn i kirka. Om det er krem eller saltvann eller tacosaus for den del: mengden er (forhåpentligvis) så liten at det gjør ingen skade. Verken skader det magen, eller fører til at ungen nekter å spise noe annet enn krem. :-D Ikke dermed sagt at du må gi, men ikke vær redd om en gammel tante faller for fristelsen. (men irritert kan du bli)....
Lavendel*06*10* Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Theodor var 4 mnd i dåpen sin , han fikk smake..
grå :) Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 moa fikk smake , men malin sov seg gjennom hele festen:) er jo så pittelite at det omtrent ikke er målbart. det meste blir jo dytta ut igjen fordi de ikke skjønner helt hvordan de skal ta det til seg. tror neppe det er noe mer farlig enn å gå ut døra. når jeg tenker meg om så tror jeg nesten det å gå ut døra er farligere..... derimot å lure i andre sine babyer mat er ikke akseptabelt. det gjør man rett og slett ikke. man spør først og aksepterer svaret
Maisie Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Er enig med grå. Om de får smake på noe krem, så får de vel kanskje ikke så mye ned i magen sin. Hvis det bare er sånn bittelitt på en finger da. Men skjønner ikke helt vitsen. Å gjøre det bak foreldrenes rygg, synes jeg er verre, selv om det gikk bra. Det er rett og slett respektløst. Når det er sagt, så har jeg aldri hørt at dåpsbarna skal smake på kremen. Min gjorde ihvertfall ikke det.
Babyfacepsycho Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 jeg har aldrig hørt at det skal være tradisjon. Men vesla kommer til og være 7.5 mnd før hun blir døp, så hun kommer mest sannsynlig til og få lov til og smake på sin egen dåps kake. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå