Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Jeg er førstegangs og har en godgutt på 4 måneder. Jeg synst det er så utrolig vanskelig å vite hva jeg skal ha på han!! Om jeg har for mye på han, eller for lite. Synst det er vanskelig å kjenne om han er varm i nakken når vi er ute på tur for da er jeg ofte så varm selv! Treffer på andre mødre som har ungene sine så godt nedpakket, mens der kommer jeg med bare bukse, genser og lue på gutten min, og et ullteppe. Kommer selvfølgelig ann på været, men slik var det idag. Føler meg litt dum da, og lurer på hva de egentlig tenker om meg... (jeg gikk selv i t-skjorte og bukse)
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har alltid vært en av dem som kler lite på gutten min i forhold til de fleste andre jeg kjenner. Han er til dags dato den av ungene på barselgruppa som har vært minst syk. Kanskje det er en sammenheng, kanskje ikke. Uansett tror jeg han har det fint
*Sjokomelk* Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 hehe jeg føler med deg ! , det er ikke lett , har begynt og bare ta på han slik som jeg synes passer været , i dag hadde min på seg bukse tynn genser og lue . ser jo hele tiden mødre som pakker ungene sine inn. og selfølgelig er det svigers som hele tiden maser på meg at jeg må ha på han mere klær for før i tiden pakket man dem godt inn uansett om de svettet =) puuuh ....
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Bedre med for lite (og kanskje et pledd) enn for mye... Det sa jordmora til oss. Hun hadde vært med på det utenkelige der en liten gutt hadde dødd i vogna si da han var pakket altfor godt inn (
LisaColli Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 det er bedre å ha på de for lite enn for mye, sa de til meg på barsel. jeg synes også at det er litt vanskelig å beregne, så det ender alltid opp med at jeg tar av flere og flere plagg etterhvert som dagen går:) en gylden regel som jeg har hørt, er at man skal ha på ungen ett lag mer enn deg selv. synes det høres ut som du kler han fornuftig jeg
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Ja, selv føler jeg at jeg har passelig med klær på han. Man skal ikke ha for mye på de heller, har fått den oppfatningen om at det kan være verre det enn å kle for lite på de.. Men føler meg litt teit da når jeg treffer en veninne som har pakka gutten sin ned i tykk jakke, tykk dyne, og tykk lue.. Og der ligger gutten min i genser og bukse og tynn bomullslue=)
FuriLaks Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Jeg syns det hørtes ut som om du hadde kledd han fornuftig, jeg. Ihvertfall utifra hva du selv hadde på deg! Syns det er en god regel å kjenne etter på seg selv + litt til... Som regel, ihvertfall etter min målestokk, synes jeg veldig mange har på altfor mye. Men dem om det.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Å det var godt å høre at det ikke bare er meg!!!=) Men den regelen om et plagg mer enn meg selv... Kommer da eventuelt et pledd utenom??? Altså om jeg går i shorts og t-skjorte, så tar jeg på han bukse og genser, skal man da liksom ha pledd på i tillegg??? Eller kunne jeg hatt shorts og t-skjorte og et pledd på han istedenfor?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Glemmer å skrive at det er HI som skriver her;) Helt enig, her en dag det var ordentlig varmt og gutten min låg i bare bodyen med et pledd på seg i vogna, gikk en mor forbi meg med ungen sin pakka ned i en tykk pose!! Ble helt skremt jeg.. stakkars unge..
Mammaja 120107 Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Jeg tar på han hva jeg ville være konfortabel i ute dersom jeg satt rolig. Er babyen svett i nakken er det for mye klær. Ikke like lett å vite om de er for kalde. Sikkert derfor folk er redd for å ta på for lite.
Zupermam Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 jeg kjenner litt på ham , og tenker på at han ligger i en lun vogn med teppe over. Alt for mange har alt for tette poser, dyner og luer trykket helt ned over hodet og ansiktet på ungene. Selv har de tskjorte og tights, og så ligger ungen under dundyne med ullklær. Det værste jeg har sett var på helsestajsonen, hun som parkerte vogne ved siden av meg hadde i vogna si: 1 ullpledd over en dyne over en skinnpose trukket helt igjen. Nedi der lå en jente med lue, strikket ulldrakt, sparkebukse m lang erm uten fot, body og strømpbukse. Ute var det 12 grader og sol. Nesten mishandling spør du meg,.... men får vel på pukkelen nå
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #12 Skrevet 24. juni 2007 Jeg synes også at "alle" andre kler mer på babyene sine enn meg. Men har funnet ut at jeg må stole på meg selv og du merker jo raskt om du har kledd rett når du tar dem opp etter endt tur. Nå ar vi 20+ her og jeg har body+ bukse og han ligger på skinnfell og har bare vogntrekket over. Jeg har med strikket ullpledd som kan brettes 4 ganger, dvs på det meste er det tykt som en dyne, brettet 1 gang er det veldig lett. De siste dagene har jeg ikke brukt pleddet.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2007 #13 Skrevet 24. juni 2007 Det jeg lurer på....de fleste virker fornuftige i forhold til påkledning av sine babyer. Men disse som pakker babyene sine inn i ufornuftig mye tepper, dyner og klær...får ikke de en liten "pekepinn" eller et godt råd når de er på helsestasjonen? Er det ikke noen som forteller dem at de kler ungene sine så mye at det kan være farlig? For de gjør det vel av uvitenhet, dvs. misforstått omsorg?? Ingen gjør det jo for å være slemme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå