Gå til innhold

Hvor gamle når dei sluttet med bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dag og natt?

Vår er 3.5 og har lyst og prøve slutte nu til sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår var 25 mnd. Visste selv tidlig interesse og det gikk kjempefint å ta bort bleien.

Skrevet

siril var 2,5mnd. tord er bare 7uker, så han beholder bleiene på en god stund til.. hehe

Skrevet

Mellom 2-4 år. Jenter er ofte tidligere enn gutter.

Skrevet

De fleste slutter med bleier på dagen i alderen 2.5 - 3.5 år gammle, men noen bruker bleier til de er rundt 4 år.

Når det gjelder nattbleien derimot, er nok tallene ofte noe høyere. Faktisk er det slik at et barn ikke karakteriseres som sengevæter før det har fyldt 6 år. Frem til denne alderen anses det altså som helt normalt at et barn tisser på seg om natten, og derfor er det nok mange som sover med bleier på seg lenge etter at de har sluttet med bleie på dagen.

Skrevet

holder på med bleieslutt nå. jenta mi er 23 mnd

Skrevet

dattera vår var litt over tre år , sønnen vår slutta akkuat, han blir 4 nå!! Har prøvd og prøvd i lange tider, men vi ble så frustrerte begge to, at jeg valgte å ikke stresse med det ,men prøvde med gjevne mellomrom..så gikk det bare tre dager og vips var han rein på både dagen og natta.. :) å er jeg igang med minstemann, hu er 2,5, men tror hun kan slutte i sommer (litt annen type enn de to andre)

Skrevet

Den eldste sønnen min var ca 3 år da han sluttet med bleie. Minsten er nå 2,5 år og må nok ha bleie en stund til

Skrevet

Vi driver i disse dager å fjerne dagbleia.

Han blir 3 neste uke.

Det går kjempebra.

I løpet av 14 dager har han hatt 4 uhell.

Skrevet

Var hun 2,5 mnd sier du eller er det skrive feil og skal være 2,5 år? Jeg har hørt om at det går ann å få dem tørre veldig tidlig men ikke så tidlig! Men alt går vel ann :)

Skrevet

3,5 år tørr både dag og natt :-)

Skrevet

Gutten min er akkurat fyllt 3 år og bruker stort sett ikke bleie på dagen lenger. Nattbleia må vi nok derimot beholde en stund, den er søkkfull hver morgen.

Skrevet

vesla her i huset sluttet med dagbleie da hun var 2 år og 2 mnd, og nattbleien forsvant 3 uker senere.

Skrevet

Jenta vår slutta når ho var ca 2 år og 8 mnd, både med dag og nattbleie.

Skrevet

såklart mente jeg 2,5år.. hehe..

Skrevet

Amalie sluttet med bleie både natt og dag når hun var 2.5 år gammel.. tisset og bæsja på doen allerede 1.5 år gammel, viste tidlig interesse for deg selv..

Skrevet

vesla vår sluttet med dagbleie når ho var 2 år og 3 mnd. nå er ho 2 år og 5 mnd og har hatt tørr nattbleie i noen uker så i går tok vi av den også. gjett hvem som var kry da morgenen kom og det var tørt i senga=) vi har heller ikke presset på for å slutte, ho har tatt initiativet selv, så vi har bare hengt på!

Skrevet

Jenta vår slutta av egen fri vilje når ho var 2 år og 3mndr.. Sa fra at hun skulle bæsje fra hun var 14mndr..Likte tydligvis ikke bæsj i bleien :P

Skrevet

Eldste var 2 år og 8 mnd på dagtid og 4 år og 3 mnd på natten (vanlig at de er eldre før de slutter med nattbleie). Mellomste er 2 år og 10 mnd og kan gå på do, men gidder ikke, så vi er begynt skikkelig nå, har ikke hatt energi til å ta det før (har en baby på 2,5 uke), håper å få ham tørr på dagtid innen en måneds tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...