Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Hvor mange studiepoeng får man om man tar matte og norsk vidregående voksenopplæring?
Gjest -<<- Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Du får ikke studiepoeng for fag på videregående-nivå.
lilja70 Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Åh, nå ble jeg letta, Månestråle. Enda noe jeg trodde jeg hadde gått glipp av i dette reform-kaoset... Studiepoeng får man for studier på høgskole- og universitetsnivå, man får 30 studiepoeng for studier som tilsvarer et halvt år fulltidsstudie, altså det som før var 10 vekttall. Men hva heter det man får på vgs da? *ammetåke*
Dr. Fritz Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Studiekompetanse hvis du er flink nok? Er du ikke flink nok, hav får du da? Postkassa full av skjegg?
lilja70 Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Jojo, men det er jo mer enn snittet man kommer inn på høyere utdannelse på, man får jo alderspoeng osv. Det må jo ha en betegnelse?
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Hvis du har fulgt den gamle reformen (de som går VK1 og skal opp i VK2 til høsten er de siste som følger reformen....) får du hvert fall ikke noe studiepoeng for fag som norsk. Du får noen poeng på vgs da, riktignok. Men ikke i norsk... Og som du sikkert vet allerede, er disse poengene kun noe du kan bruke i forhold til å få deg skoleplass til høsten, og ikke senere når du f.eks bestemmer deg for å studere medisin etter 3 år hvor du har studert statsvitenskap f.eks. Det eneste du får poeng for på vgs. er fag som ikke er obligatoriske. Altså, fag som du selv har valgt. Alle må ha et fordypningsfag (studieretningsfag tatt over 2 år...) for de 2 første fordypningsfagene (la oss si, Kjemi og fysikk) får du 1 studiepoeng. Etter det får du for f.eks Samfunnskunnskap 1 poeng. Så du må ha 2 fag for å få 1 studiepoeng, også går det ned til 1 fag for studiepoeng på det neste. Man kan også få realfagspoeng. Du får 0,5 poeng for første året du da f.eks har 2MX (matematikk) også går du videre til 3MX får du følgende 1 til poeng... Annet enn dette, er det ikke studiepoeng på vgs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå