Gå til innhold

Teiteste navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min stemme går til alle navn som høres oppkonstruerte ut.

For eksempel Nathaniel og Malathiel. Jeg liker heller ikke de fleste navn med unødvendige "h"-er, slik som Wilhelminah.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøttlaug

kjøttfrid

rita

gjertherud

glenn

tommy

ronny

jonny

gudrun

gunni

leif

alf

hitler

elna

reidun

Skrevet

Alle sånne fancy-smancy-klissete-suppesøte-oppstyltede-dollenavn.

Skrevet

Det er tre grupper navn jeg ikke kan fordra:

1. Pretensiøse navn: Nathaniel (som HI skriver), Leander, Maximilliam, osv. Kombinasjoner av disse er jo enda verre, som da Leander Maximilliam - vakkert...

2. Engelske navn på norske barn: eks. Michelle og Kevin

3. Sosialklientnavn: Ronny, Tommy, Raymond, Johnny, Peder, osv.

Skrevet

Nathaniel synes jeg ikke høres oppkonstruert ut.

Forøvrig er jeg ingen tilhenger av unødvendige h-er og c-er og x-er og slik, og insisterer på at Chim uttales Kjim og Xander uttales Shander hvis jeg misliker den som heter det. Men jeg liker at folk systematisk kaller ungene sine navn som reflekterer deres sosioøkonomiske posisjon, så kan jeg enklere båssette dem.

Skrevet

Båssette dem, altså;-)

-Og hvor båssetter du meg, da? -Om jeg tør spørre?

;-D

Skrevet

Ja, det er unektelig praktisk.

I enhver offentlig sammenheng nekter alle for det, men de fleste synes likevel det er litt skumlere med en somalier bak seg i en mørk bakgate enn enn blond dude i dress, og det er lett å tenke at søskenflokken Glenn-Hugo, Ronny og Jeanett-Betthinah kanskje kommer fra en annen familietype enn Johan, Oskar og Margrete.

Jeg aner ikke hva verken du eller ungene dine heter, så det funker dårlig som plasseringskriterium her.

Skrevet

Dette er iallefall noe jeg ikke ville kalt ungen min:

Analius

Idius (av ordet idiot, tidligere brukt på psykisk utviklingshemmede)

Undis

Fanny

Closetta

Vidkun

Adolf

Skrevet

Og så ville jeg styrt unna Hans-Hugo, som får en spesiell betydning på nordnorsk...

Skrevet

Han har et godt, gammelt norsk navn :)

Skrevet

Teiteste navnet må jo være Anonym...Grusomt stygt..

Skrevet

Du anonym over her??? SOSIALKLIENTNAVN? Jeg lo godt da jeg leste det. Da må jeg nesten få spørre om du er fra Haugesund???

Skrevet

Isander og Chrissander er også oppkonstruert...

Skrevet

Nei, ikke fra Haugesund, gitt. Var bare en måte å illustrere på at det er belastede navn. Kjenner en del som jobber i barnevernet i byen her og de sier at det er enkelte navn som kommer igjen og igjen og det tviler jeg ikke det minste på.

Skrevet

godt navnet på jenta mi aldr er på slike sider, ei heller har folk hørt KOMBINASJONEN før. Men om noen bak ryggen min sier "herregud", det vet jeg ingenting om.

Fornavnet er gammelt og norsk, men få som heter det.

Skrevet

pila liker du ikke sander? hvorfor ikke?

sett i bås for min skyld

Skrevet

Sander? Jo, det er vel et helt vanlig navn, ingen personlig favoritt. Det er stavemåten Xander jeg finner noget pretensiøs, helst sånn hos den helnorske familien Olsen og sånn.

Men som sagt, folk gjør jo som de vil. Vi har sære, utenlandske andre fornavn på begge unga, så jeg skal ikke skrike for høyt.

Skrevet

Michelle Emilie...

Victoria Emilie...

Amanda Sofie

Henriette Sophie

Amandha Vichtoria

Emilieh Michelleh

Christian Christopher...

Skrevet

Sukkersøte navn, som Angelica o.l.

fy søren asså

Skrevet

HI:

Malathiel er ikke et navn :-p

Det er laget av en nickgenerator, hehe...

Skrevet

Haha, typisk Ronny, Jonny og Tommy å komme fra Haugesund, ja ;):) Måtte le godt nå... :)

Er forøvring mitt første svar på kranglesiden, og velkommen skal jeg være :)

Skrevet

Hater alle "klissenavn" som er nevnt mange ganger her, og det verste er at slle for enhver pris skal sette doble navn av denne typen på barna sine. Enig med disse engelske navnene (ex Kevin og Nathaniel osv)

Er heller ikke veldig begeistret for de norrøne navnene, synes mange passer best som hundenavn...

Og, ja -jeg jobber i et yrke hvor jeg kommer veldig nært folk. Det er STORE sosioøkonomiske forskjeller når det gjelder navn. Det er ikke bare i Haugesund Ronny og Peder er belastede navn. Er desverre redd alle Angelicaene og Kevinene osv kommer til å havne der også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...