Gjest Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Åh.... Jeg kan ikke fatte hva NAV holder på med denne måneden.... Har fått inn endel penger på konto i dag, greit, den første overførselen er merket "Skatt" og kommer følgelig fra Skatteetaten.. stemmer med det jeg skulle få tilbake også... Den andre overførselen, er kun foreløbig merket "Overførsel" i nettbanken, et beløp, som uansett åssen jeg vrir og vender på det, IKKE får til å stemme.... i hvertfall ikke med NAV utbetalingene mine... Denne måneden skal jeg gå over fra sykepenger til permisjonspenger, den 19. juni, men det kan da ikke være så vanskelig å få det rett... ? Venter ikke penger fra noen andre.. alle ferielønn jeg skal ha er kommet.. så.... Det MÅ da være NAV som har ført over til meg.. ? Hvem andre setter inn nesten 10 000 kr på kontoen min rett før helga lissom... ? Og selv om 10 000 er et fint beløp, så er det for lite hvis det skal gjelde sykepenger og permisjonen for juni måned... Og jeg er så utålmodig, så å vente helt til mandag før jeg får vite hva det er, er helt utholdelig.. hehe..uff... Har nav noen spesielle "sommersprell, med halv skatt i juni eller andre "bonuser" ?? Hehe....
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Det kan jo hende at du bare har fått sykepenger for juni?? Altså fra 26.mai til den dagen du gikk ut i perm?? Jeg har også fått i dag..men nå ble jeg jammen usikker her på hva beløpet gjelder...Jeg gikk ut i perrm den 15.juni.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Hmm.. det stemmer ikke det heller.. prøvde å regne det ut her nå... Jeg har også fått sykepenger fra 1 i måneden til og med den siste hver måned, i følge utbetalingsslippene deres jeg har fått før... Så jeg tenkte lissom sykepenger fra og med 1 juni, til og med 18 juni, som er de dagene jeg skal ha sykelønn for. Det er 12 dager. Dagsatsen min er 757 kr = 9084 kr. I følge min skattetabell blir det da 815 kr i skatt. Altså 8269 i utbetaling.... Jeg har fått 9600 kr... Og da sier det seg selv at det ikke ser ut som om det er regnet med noen form for permisjonslønn for perioden fra og med 19. juni og ut måneden, for da skulle jo det bli langt mer enn det gapet mellom 9600 kr og 8200 kr..... (Hehe.. henger du fortsatt med.. ?) Jeg har ikke noe i mot en slik "nøtt" innimellom... for som regel så klarer jeg å finne ut hva de tenker på nav, når jeg får pengene inn på konto før utbetalings-slippen... men denne gangen klarer jeg ikke å begripe det gitt....
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Når man får pengene før utbetalingsdatoen står det vel ingen spesifikasjon før den gjeldende dagen, så da får du bare smøøøre med tålmodighet... Kanskje noen bare ville gi deg litt å shoppe for?? Hehe:)
tullemor_til_snart_4 Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 hvis du fikk sykepenger/dagpenger/attføring eller liknende fra nav i fjor har du fått en liten slump ferie penger derfra også. Det kan stemme med tallene... Vet ikke, men håper det er riktig da;) Uansett er det sikkert enten sykepengene eller foreldrepenger du har fått. når du "bytter" slik midt i mnd så får du normalt sett 2 utbetalinger.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Hei tullemor... Nei.. skal ikke ha noe ferielønn derfra nå.. så det er det ikke.. hmm... Men det er nok som du sier det ene eller det andre, jeg tipper det er sykepenger, som dem har regna ut "helt selv" denne måneden.. hehe.. Så får jeg bare håpe at det kommer en slump med permisjonslønn til uka.. da skal jeg bli så fornøyd atte ! Men er spent på å se utregningene da.. hehe.. for uansett åssen jeg vrir og vender på det, så blir det ikke samme tallene.. hehe... Samboer kommer snart hjem fra en jobbe-sammenkomst.. kanskje HAN venter noen ektra penger.. ? He he... (eller kanskje jeg virkelig har en rik onkel i amerika... )
mor til snart 3:o) FØDEKLAR:) Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 jeg har også fått inn penger i dag, men bare 900 og ikke ca 9000 som jeg skal ha fra nav. blir såååå forbannet når jeg ikke vet hvor pengene er kommet fra, om jeg kan bruke dem eller ikke kansje banken har gjort en feil osv. greit å vite hvor de kommer fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå