Gå til innhold

Er det galskap med 5 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fire nusselige små, er seks år mellom eldste og yngste (som akkurat er 1 år) og jeg har så lyst på en til. Men mannen nekter, vil ikke snakke om det en gang. Det er jo travelt med unger men jeg går hjemme deltid, har barnehage plass og føler jeg har overskudd til en til, men han vil sterilisere seg. Og jeg prøver å respektere det... Men kommer liksom ikke over lysten. Søsknene har det så kjekt i sammen og har så stort utbytte av hverandre.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis mannen din ikke vil, kan du jo ikke tvinge han.. men hvis han ville, er det overskudd, og økonomi, som jeg mener stopper.. (altså hvor mange barn man får)

Skrevet

Galskap er det ikke, men det beste er vel at det er et ønske fra begge parter!!

Men jeg kjenner meg igjen, hadde veeeldig lyst på tre men mannen min sa stopp etter to. Etter 5 år ombestemte han seg, og nå har vi tre herlige barn;)))

Skrevet

Du kan jo ikke tvinge ham til å bli pappa en gang til, og om dere skulle bli gravide nok en gang, ville nok den lille være like velkommen for ham også..... men dere har jo 4 søte små, så kanskje du skal være "fornøyd" med det???

Men, så lenge du har overskudd, tid, økonokmi osv. til en til, så kan du jo prøve å overtale, men ikke mas. Vi har bare ei vi, men vil i hvert fall ha en til. 5 stk. blir nok for mange for min del, men vi er 5 søsken, og jeg har alltid syntes det har vært gøy å være så mange, selvom jeg er en attpåklatt :)

Lykket til med overtalelsen :)

Skrevet

Nei, det er ikke galskap så lenge man har overskudd til alle. Det finnes jo folk som har langt flere barn enn 5.

Du får prøve å forklare mannen din hvor mye det betyr for deg, og at det evnt blir en slags "sorgprosess" for deg. Så får dere vurdere det ut fra det. Men uansett bør du ikke presse han dersom han virkelig ikke vil.

Skrevet

Ikke galskap, men greit å være enige da :) Svogeren min har 10 (!!!) søsken...det er galskap det ;)

Skrevet

Viss du har lyst og føler du har "kontroll" over de fire du har nå, så er det ikke galskap!! men mannen må jo få ha ett ord med ilaget, vil han ikke så vil han ikke.

Vi tenker på fjerdemann nå, har tre nå med fem år fra minste til største. Og de fleste dagene tenker jeg att det skal gå helt fint, enkelte dqager da jeg er trøtt og ungene er urolige, da tenker jeg att vi har nok. Men nei dagene er kanskje to i mnd, ja dagene resten:) Er redd for at nårfjerdemann er der, så vil jeg gjerne ha nr fem også...Men vil også att de skal vokse opp snart, for jeg gleder meg til å ta de med på fjellturer:)

Skrevet

Er som man ser det det da. Søsteren min fikk nettopp nr 8 og nå først synes hun det er nok. Beundrer henne masse! For de minste er nå 13 uker, 1,5 år og 2,5 år. Å du bør jo respektere mannen din som ikke vil ha flere også...

Skrevet

Nei, det er ikke galskap, men jeg kan ikke tenke meg annet enn at det må være slitsomt. Hvis mannen din ikke vil ha flere enn 4, så bør vel kanskje det være nok...?

Skrevet

Hvis den yngste er bare 1 år, så kan du vel vente litt??? Jeg hadde ikke lyst på flere når småen var 1 år, syns det var en travel tid, men etter et halvår så ble jeg babysjuk. La det ligge litt du, og foreslå det heller på et senere tidspunkt. Hvis han fortsatt ikke vil, så syns jeg du skal respektere det. Det lønner seg å være enige og holde sammen når man skal oppdra 4 barn som dere allerede har.

Skrevet

Nå har du tatt det opp med mannen din og sagt hva du tenker. Gi han litt tid og ikke mas mer på han. Hos mannfolk trenger tankene å modnes en stund. Ta det opp med han igjen når det har gått en tid. Presser du han mer nå, er det ikke sikkert han vil i det hele tatt.

Hvis han absolutt ikke vil, så har du jo fire flotte barn som sikkert vil gi deg masse herlige barnebarn om en del år :=)

Jeg har to barn og har i grunnen nok med det, kjenner at tanken på fem villstyringer får pelsen til å reise seg på meg ;)

Skrevet

Hvis jeg kun skal svare utifra overskrifta di, så må jeg få si at jeg er ved mine fulle fem, ..og jeg har seks.

=)

Men man "tvinger" ikke en ektefelle/partner til å ha enda et barn hvis han ikke vil.Det er noe man blir enige om på forhånd.

Skrevet

Når ikke mannen din vil syntes jeg det skal respekteres. Kjenner en som har 15 søsken så antallet skremte meg ikke ha ha =0)

Skrevet

hmm, kanskje? Dersom dere har plass og overskudd så gå i gang!

Vi har fire barn, men ikke alle bor her hele tiden. Går greit det, og hadde sikkert fungert enda bedre om alle var her hele tiden..

Skrevet

Kunne selv tenkt meg fem jeg, men nå har jeg tre å tenker vi stopper med det (tror jeg... er ikke helt enig med meg selv;)) Sambo er i allefall fornøyd og jeg tenker, de skal jo følges opp videre også og en ting er at det kan være travelt nå når de er små men det blir sikkert enda verre når de skal begynne på forskjellige aktiviteter og skal kjøres at og frem og du skal rekke alt. Vet ikke jeg... beundrere de med masse barn og syns de er kjempe flinke som får det til men viktig å ha tid til de og økonomi til de du har også når de blir eldre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...