Gå til innhold

Hva gjorde jeg galt? Ang. baking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å lage cookies med sjokolade ista. Katastrofe!!

Alt bare fløt utover som en kjempecookie. Den var heller ikke sprø, men bløt. Gikk ikke ann å fjerne fra bakepapiret.. Klissete og seig.. Samme konstistens som.. hmmm... karamell som ikke er helt ferdig? Nei.. vanskelig å forklare :P

Var hvertfal HELT umulig å få av. Var heller ikke god å spise. Bare klass :P

Hva gjorde jeg galt?

Det skulle være 150 gr sukker og 150 gr brunsukker. Hadde ikke brunsukker, så brukte vanlig. Hadde heller ingenting å veie med, så tok en uåpna pakke på 1 kg og satt streker for hver 100 gram..hehe.. kreativ ja!

Kan det ha noe å si?

Så skulle det være romtemperert smør.. Den var ikke helt romtemperert. Tatt ut av kjøleskap ca 1 time før. Så var kanskje litt kald..

Har det noe å si?

Blæh.. Får gå å kaste cookisene mine jeg da. Og jeg som hadde gleda meg sånn til de!=D

Men har også laga ostekake da.. Blir spennende og se om jeg har fått til den. Er den og katastrofal, tror jeg at jeg går og legger meg ja..hehe..Da gir jeg opp! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri laget cookies før..... så vet ikke. Men vi får håpe ostekaken er bra.... nam, nam. .... Send gjerne et stykke hit :)

Skrevet

Kanskje du har blandet sammen oppskriftene slik at ostekaken din nå er god og sprø? *ler*

Skrevet

Mulig problemet var at du ikke hadde i brunt sukker, det er mere "kleberig" og kanskje det binder deigen bedre?

I tillegg er det veldig viktig og ha rett forhold mellom vått og tørt når man lager kjeks. deigen må være så tykk at den ikke flyter ut over..

Skrevet

Ja.. Men den var perfekt før steking altså. Samme konsistens som farse! Men så gikk alt til hælvette under steking... Jadda...

:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...