Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste gang jeg skal ha baby, vil ha noen til aa bo hos oss en mnds tid etter födselen. Laga mat, vaske, hjelpe til generelt (les: som jeg kan bosse omkring - gjör ditt, gjör datt). Mens jeg ligger i senga, koser meg med baby og störstemann. Litt massasje her og der og bare bli tatt vare paa. Bjella skal jeg ha paa nattbordet :)

Jeg hadde en vanskelig tid etter forrige födsel, saa derfor.

Rom med egen bad, mat og lönn. Tror dere noen ville ha gjort det for 8-10.000 kr?

Hvorfor faar jeg tak i en slik Mor Theresa??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får au-pairer for laaangt under det. Men om du kan betale så mye slenger de kanskje på en massasje i ny og ne ;op

Skrevet

Det er vel ingen som vil väre au-pair for en mnd.

Skrevet

Det var vel heller ingen au-pair du ville ha? Du ville han en som skulle gjøre daglige plikter i en familie? Husvask, handle mat, lage mat, rydde og styre?

Skrevet

Ja, helt enig. Vi vestlige piker har det ikke alltid greit. Før i tiden fikk man hjelp av familie. I østen tar også familien tak i tiden etter fødsel. Personlig har jeg alliert meg med svigermor ! Hun kommer og steller og duller og hjelper meg og familien og ikke minst lilletulla! som da får masse oppmerksomhet fra henne og far når jeg må ta meg av lillemann. Ikke verdens enkleste menneske, men hun skal få ordne og styre i huset så mye hun vil. Jeg skal ikke blande meg inn, men melde meg helt ut av huslige sysler og bare konsentrere meg om barna.

Skrevet

Jeg har ingen svogermor og min mor skal ikke väre med meg i en mnd! Jeg tror jeg maa ha noen som ikke kjenner meg saa godt ;)

Skrevet

Noen gjør det sikkert til den prisen. Men ikke 24-7 ;-) Så er det vel meeeget viktig å ha en kontrakt med klare punkter over hva som skal gjøres. Om ikke kan jeg se for meg at det blir slitsomt å bli pisket rundt av ei hormonell megge..... ;-)

Skrevet

Svigermor, skulle det staa der oppe selvfölgelig.

Men hvor kan jeg faa tak i noen? Kan noe slikt ordnes gjennom kommunen, aetat e.l?

Det beste hadde värt aa faa tak i noen gjennom kjentfolk kanskje...

Skrevet

Kan du ikke annonsere et eller annet sted om at nybakt mor ønsker pleie, omsorg og hjelp i huset fra 1-2 mnd. Sikkert noen trygdede eller arbeidsløse som kunne tenke seg et kortere oppdrag.

Skrevet

Sett inn en liten notis i lokal avisa. gjerne uten tlf nr, men med bill.mrk. da får du som regel litt utfyllende brev.

Skrevet

Har hørt om mange som har hatt au-pair bare om sommeren, eventuelt om vinteren fra Australia. -Men har aldri hørt om au-pairer som masserer, jeg ville betakka meg for det. Ville heller spøtta i noen hundringser i en salong eller på et spa-hotell...

-Men du? -Er det noe vi bør få vite???

;-D ,-D ;-)

Skrevet

I have a dream as well.

Never again...

Skrevet

Høres nesten sånn ut... Hmm, Susse, har du noe å fortelle?? ;-)

Skrevet

Neida, jeg er bare saann som planlegger i laaang tid.

Skrevet

Jeg hörte rykter om det ja ;)

Skrevet

Du får dra til Afrika og hente en neger-dame da :-) Tihi...

Nei, men seriøst, hvis du Virkelig er flink med planlegging, så kan du jo ordne så du får ungen i begynnelsen av fellesferien og så søke etter en praktikant.

Kanskje noen som har tar Barne/ungdomsarbeider-utd. eller helse og sosial, så de har litt basiskunnskaper om hvordan man holder noe i live :-)

Kan tenke meg det er mange 18-19 åringer som hadde syntes det hadde vært digg å komme seg ut av huset for en sommer og tjene litt cash.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...