mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 hei. fikk henvisning til fysio idag av legen pga bekkenløsning og 100 % sykemeldt etter at ferien er over. Er denne behandlingen gratis siden det har med svangerskapet å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Jeg er også 100% sykemeldt. Har fått henvisning av lege til fysioterapeut. Diagnosen er bekkenløsning med bevegelsesinnskrenkning. Hvis du har en liknende diagnose som inkl. bev. innskrenkning, så får du alt dekket. ( Inntil 6 mnd etter fødselen.) Hvis det ikke står noe spesielt på henvisningsskjemaet fra legen, så har du 24 timer i første omgang. (Fysioterapeuten informerte meg om dette.) Hvis du trenger mer, må du få ny henvisning av legen. Sånn tror jeg ting henger sammen iallefall :-)
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Spørs hvor alvorlig bekkenplagene er. Dersom du har problemer med å gå vil du få det gratis. Jeg har gått til fysioterapaut et par mnder og jeg måtte betale selv, men det var verdt hver eneste øre! Jeg er så bra i dag at jeg slipper å komme tilbake dersom jeg holder meg så bra. Endelig sover jeg godt om natten og kan gå meg en tur om dagen! Helt luxus! Lykke til!
LitenIda Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 I henhold til de norske trygdereglene saa er behandlingen hos fysioterapeut gratis dersom det staar bekkenloesning med gangvansker paa henvisningen fra legen. Dersom det kun staar bekkenloesning saa ska du betale egenandel som avhenger av hvor lenge behandlingen varer. Eks koster en undersoekelse hos kommunal fysioterpeut eller fysioterapeut med driftstilskudd 135 kr. Behandling paa 30 min koster 100 kr, 40 min koster 135kr. Fysioterapeuten kan gi deg 24 behandlinger foer en ny henvisning fra fastlegen skal foreligge. Haaper dette var litt oppklarende for deg. Hilsen fysioterapeut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå