Gå til innhold

vi hopper -litt motvillig- over en pp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde håpet at jeg kunne holde en ny baby i armene på 40årsdagen min i overgangen januar/februar neste år.. Dagen skal feires stille og rolig på Kanariøyene, sammen med minstemanns 4årsdag. Han har enå aldri hatt en burtsdag med både mamma og pappa tilstede (pappa på båt, mamma for syk til å væretilstede sist burtsdag). Så DENNE gangen har vi lovet ham badebasseng og kos på dagen. Hele 3 uker skal vi være vekke, i ro og fred på et nydelig leilighetshotell med flott badevik like nedenfor.

Men etter en SA i april tar vi nå en pause denne pp. Skulle jeg bli gravid denne mnd, vil nemlig turen ryke grunnet flybestemmelsene. Pluss at jeg uansett ikke tør fly så langt så sent i sv. skapet. Har vært innlagt 2 ganger med mistanke om blodpropp før, og selv om de ikke fant noe, er jeg litt redd for lange flyturer.

Jeg ville helst ikke vært gravid når vi skal fly i det hele tatt, men det er i hvertfallbedre å være i 6.-7. måned enn i 8. mnd.

Men neste måned, da er det full fres!

Denne mnd skal mannen min levere sædprøve, og gyn skal teste 24 (!) ting vha blodprøver. MYE mer effektiv enn forrige gyn. (Hun ønsket ikke engang å teste progesteron. Merkelig at de har så ulikt syn på ting!)Også den nye gyn sa at prog. tilskudd var omdiskutert, men at det kunne i hvertfall ikke skade.

Er her noen her inne med positive erfarnger med prog. tilskudd?

Er her noen andre her over 40, forressten?

Lykke til alle dere tøffe, modne jenter her inne! Enten dere nå er purunge 35-åringer eller litt mer modne.... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår godt at du vil vente en pp. Viktig å holde det en lover. Og jeg tipper guttungen gleder seg til å være med mamma og pappa. Også med svømmebaseng i tillegg... Også 3 hele uker da. Blir nok godt for alle kan jeg tenke meg.

Kan ikke svare deg på spørsmålet ditt. Men kan jo fortelle at jeg er over førti og jeg vet det er en god del fler her inne.

Lykke til du også!

Skrevet

Joda, er her jeg, snart 41. Er ikke veldig aktiv, men jeg leser forumet her, gleder meg med de som lykkes og blir lei meg når det går andre veien. Vi prøver og prøver, men det går ikke helt vår vei. Kanskje blir det prøverør til høsten da, hvis vi ikke klarer på egenhånd. Tiden vil vise.

Lykke til både med deilig reise og pp.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...