Gjest Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Lillemann og jeg er hos foreldrene mine ikveld. Vi sitter i stua og lilleman er ganske trøtt. Moren min skrur opp lyden på tv`en noe helt vanvittig for å se på en musikkopptreden. Til og med synes det er uutholdelig så jeg tar med lillemann ut av stua. Hun er nå furt. Hun gjør dette hele tida, når hun hører på musikk ellers. Kjempeprovoserende. Forstår dere meg?? Vi skal ha dåp om et par dager og foreldrene mine insisterte på å betale for mat o.l. Mannen min og jeg har ikke mange venner her og hans familie bor ikke i Norge så vi har bare invitert nærmeste familie. Moren min kommenterer hele tida hvor stusselig antall folk som kommer i barnedåpen og jeg hørte hun nettopp på telefon med ei venninne av moren min som er invitert og hun ba henne ta med de hun ville fordi barnedåpen er så stusselig. Her om dagen sa hun at hun kunne tenke seg og ringe "reserve- gjester".. Jeg blir skikkelig lei meg jeg... Kveldens utblåsning!!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Ja det var ikke spesielt trivelig ( Men det med lyden bør du ta opp med henne, kan skade hørselen til barnet!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Hva har du sagt til henne da? Heldigvis har moren min sine sosiale antenner i orden, så er ikke ofte jeg må snakke til henne, men jeg sier jo ifra hvis hun gjør noe jeg ikke liker når hun er rundt snulla, eller om det er noen andre ting. Jeg hadde også blitt lei meg om moren min hadde vært sånn som din, så klem til deg!
manonym Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Nei, jeg skjønner deg virkelig.... Ikke rart at du blir lei deg når hun oppfører seg slik. Hvor mange blir dere i dåpen da? Vil nå tro det blir koselig med en litt mer "intim" barnedåp!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Det med volumet høres ut som faren min iallefall, UTROLIG provoserende!! Når ungene ligger og sover UNDER stua, prøver jeg å be om at vi knskje kan være litt stille, siden de sover borte og våkner lettere. Får til svar at jeg skjemmer bort ungene og må "lære de til lyder", OH MY GOD sier jeg bare. Hold litt avstand til henne, ellers blir man gal tilslutt. Lykke til;-)
Maisie Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 1. Når moren din er alene, kan hun ha på så høy lyd hun vil. Men når dere er der, synes jeg hun burde tenke litt på andre. At hun blir sur fordi dere går ut av rommet, er jo bare barnslig av henne. Forstår hun ikke at det er ubehagelig for dere med så høy lyd? Si ifra og/eller fortsett med å gå ut av rommet når hun holder å sånn. 2. Høres ut som enda en egotripp av moren din. En dåp er da ikke en grunn til å vise andre hvor mange venner og familie en har. Man samler da de man har rundt seg og er glad i, ikke bare rasker med seg alle og enhver bare for å få opp antallet. Dessuten blir stemningen koseligere med færre, enn med mange. Si ifra, og om hun fortsatt insisterer, så må du enten bite tenna sammen siden de betaler, eller så må du ta utgiften selv og si at du ikke vil ha dem der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå