Gå til innhold

Hvor lang tid tar det fra en spiser noe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til babyen evt reagerer på det en spiser? Når man ammer altså? Er det snakk om like etter første ammestund etter maten er inntatt, eller kan det gå lang tid? Om jeg spiste noe i går kveld så vil han vel ikke reagere på det først i dag vel? Småen er 10 dager og fullammes. Husker ikke helt dette her ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tror det er snakk om de første timene etter du har spist noe (er ikke 100% sikker da, men det er min erfaring)

Skrevet

Var det jeg også trodde, men ble usikker nå. Var på jentekveld i går og spiste en middag med litt mais i, han sov som en drøm i natt og har vært grei helt til i kveld, nå ha min mann gått med ham i en time for han har sutret og skreket (men nå sovnet han vist da), så bare lurte, er det eneste jeg kunne komme på som jeg har spist osm han kunne reagere på.

Skrevet

Nei, det tviler jeg på. De har jo ofte en sånn urolig periode på kvelden i den alderen. Finner ikke helt roen liksom... Begge mine ha hatt det. Gir seg vel rundt 3 mnd.

Nå er min minste 5 mnd og sovner kl 19. Herlig ;-)

Skrevet

Hvordan går det med dere forresten? Sover han og spiser godt? Mye grining?

Skrevet

Ah... *drømme seg bort* Det høres deilig ut ja! :-) Neida, vi prøver jo å kose oss også med denne siste babytiden, men er ikke så kjekt når han er så urolig nei, godt å høre det er flere da! Tror jeg har fortrengt de to andre gangene jeg, for jeg husker faktisk ikke hvordan de var... Eneste jeg husker er at mellomste (så rart å skirve mellomste i stede for minsten!) begynte å ble mer og mer kveldstrøtt av seg selv rundt 2 mnds alder, så frem til det var i hvertfall han oppe med oss hver kveld. Da satser jeg på at det ikke var maisen. Deilig da om han tåler det, jeg elsker mais! Og de to andre har ikke tålt noe, men han her virker mer robust synes jeg. Får krysse fingrene, kanskje jeg til og med kan spise taco når jeg ammer ham, det hadde vært noe! ;-) Takk for svar Spetakkel, alltid greit med fornuftige mennesker som kan hjelpe!

Skrevet

Lucas reagerte ALLTID ettermiddagen/kvelden etter jeg hadde spist. Altså spiste jeg noe på mandag formiddag så skrek han hele tirsdags ettermiddag/kveld

Skrevet

Det er jo en overgang med en sånn liten tass i huset. Vi var litt i sjokk alle sammen her den første mnd, tror jeg ;-)

Minsten min tålte mer enn broren, men ble urolig på kvelden hvis jeg drakk kaffi.

Jeg fullammer fremdeles, men nå reagerer han ikke på noe :-))

Skrevet

Det går bra. Er veldig trøtt (skal snart legge meg (oss)), men det er like mye fordi de to store har vært urolige om natten pga varmen og våknet unormalt tidelig (klokken 5-6). Nå skal de ha to ukers ferie, det skal bli travelt! Småen er så langt en engel om natten synes jeg, i hvortfall i forhold til hva jeg er vandt med, i natt sov han 4,5 time i strekk første økten og så 3,5 time til! Herlig! Bare at jeg fikk ikke nyte de siste 3,5 timene da pga de to andre :-( Han spiser enormt mye og liker ikke varmen, å få baby om sommeren er faktisk verre enn jeg fryktet, småen er kjempeplaget når det er varmt! Men, men... Får nyte regnværsdagene nå vi da, hehe... Tror egentlig han er veldig rolig og "snill", men han har sutret mye før jeg fant ut at jeg faktisk må ha minimalt med klær på ham for at han skal ha det bra. Føles liksom ikke helt greit å la en nyfødt ligge i kun kortermet body, man vil jo pakke dem inn, men han trenger ikke mer klær tydeligvis. Ellers går det bra, storebrødrene er kjempestolte, spesielt 2 åringen til min store overraskelse, han er faktisk mer interessert i babyen enn 4 åringen, motsatt enn hva jeg trodde det ville bli. Nå er jeg bare spent på de neste to ukene. Håper alle sover bra slik at humøret og tålmodigheten holder! ;-) Dere da, går bra?

Skrevet

Hmmmm... Kan det være maisen likevel da? :-( Uff, hadde håpet han skulle tåle litt. Får prøve en gang til om noen dager og se hvordan det går, skjer det samme på nytt er jo saken klar.

Skrevet

Joda, har kommet inn i det vi nå ;-)

Eldstemann skal nå ha 5 uker ferie, så det skal bli festlig. Skal heldigvis reise litt vekk etc.

Ja, det er merkelig å ikke kle på de. Min tass på 5 mnd har jo lagt uten lue og bae med helseteppe i vognen. Føler folk ser stygt på meg, men ellers blir han jo overopphetet...

Skrevet

tok en 24 timer til min reagerte etter jeg spiste noe..

så kan være mais, og det trenger ikke være det.. du får bare se det an.. :)

Skrevet

4-6 timer om det er ordentlig mat (melk, loek etc) Alkohol, medisiner gaar fortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...