Gå til innhold

Da lillebror ble født 17.Juni 2007.


Coolmommy*2 nydelige gutter*

Anbefalte innlegg

Hadde Bimma hele dagen den 16.juni og hadde ikke (for engangs skyld)anntydning til maserier.Sa til sambo da kl var halv ett på natten den 17.juni at nå gikk jeg å la meg.

Sovna med engang tror jeg.Sambo kom i to tiden,noe jeg såvidt registrerte.Våkna kl halv tre av at jeg måtte tisse.Sjanglet ned på do i halvt bevistløs tillstand,tisset og gjorde meg ferdig.Var tørst så jeg gikk på kjøkkenet for å drikke litt.Så fikk jeg veldig vondt i magen og trodde at nå fikk jeg dårlig mage også.Men gud så inntenst!!!!!!!!Ikke sånn som da jeg fikk rier med 1.mann.Ikke i nærheten engang.3 rier på 10 min som varte i 60 sek.Så jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme inn.Gikk å vekte sambo kl 4 og sa at han måtte ringe svigermor for vi måtte på føden."Hvorfor det?" fikk jeg til svar.....hehehehe stakkar han var ikke særlig våken nei."Fordi jeg har fått rier!!!"sa jeg."Javel..."sa han og la seg ned for å sove videre."Du må opp nå..."sa jeg.Sambo står opp...Fortalte han at jeg trodde ikke fødselen kom til å være over før ut på ettermiddagen,så jeg regna med at jeg kom til og dra hjem igjen i påvente av fødselen etter at jeg hadde vært på føden til sjekk.

 

 

Kl halv 5 kommer vi opp på føden.Blir tatt imot av en svensk jordmor som skulle sjekke hvor langt jeg evt vart kommet i forløpet.Hadde inntense rier med en lang og en kort rie etter hverandre så fikk liksom ikke pause mlm hver rie.Jordmor sjekka og joda her er det 5 cm sa hun.Oj så masse tenkte jeg her går det unna.

Ba om et lite klyx for å få tømt meg og prøvde å slappe av i 5 min før jeg gikk på do.Da jeg var ferdig ba jeg jordmor om å ringe vakthavende jordmor siden hun er naboen min og vi hadde avtalt at hun skulle komme hvis jeg fødte denne helgen.Så ville jordmor sjekke igjen siden jeg ba om å få sitte i badekaret,jeg hadde så kraftige rierJordmor undersøkte meg igjen og joda der var det 7 cm.På bare 20 min hadde det gått fort framover.Fikk sitte i badekaret en liten stund mens sambo skyllet magen og ryggen min med utrolig varmt men deilig vann.Nå tok riene seg ytterligere opp.Og mens jeg satt i karet kom jordmoren jeg hadde "bestillt":) Hun ville ha meg til registrering en liten stund.Fin hjertelyd og 4 rier på ti min med smårier i mlm hver.Noe så inntenst har jeg aldri vært borti før.

 

Min jordmor sjekka igjen åpningsforløpet og her var det 9 cm med en liten kant igjen til full åpning.Begynnte å få trykketrang nå men prøvde å puste meg igjenom hver rie.Hang over en diger haug med dyner i senga å kjente lillebror skli ned over.Nå måtte jeg trykke kjente jeg.Hadde ikke sjans til å holde igjen lenger og ble spurt om hvordan jeg ville føde.Helst på krakken sa jeg,men var en smule redd for at jeg kom til å revne endel da siden jeg kjente at gutten var større enn sin bror.

 

Ble anbefalt å prøve fødesenga først siden jordmor da kunne ta "Grepet"som hun kallte det slik at jeg revna mindre.Kom meg opp i senga og hadde så vidt fått beina på fotstøttene før pressria tok meg og jeg bare måtte presse.Jordmor ba meg holde litt igjen,men det klarte jeg ikke og vips en og enhalv pressrie etter kl 0656 var lillebror født.2900g,49 cm lang og 37 cm rundt hodet.

Utrolig lik sin storebror bare med en litt annen søt nese.Morkaken satt litt fast så ble endel styr for å få den ut og da var jeg rimelig forbanna på de som var tilstede da dette var skikkelig tortur av magen min.Men ut kom den og den var ikke pen nei!!!!!Nesten hele morkaken var forkalket.Lillegutt bar preg av å ha fått litt lite næring,men led ingen nød heller.

4,5 timer tok fødselen fra jeg kjente rier til alt var over.En skikkelig drømmefødsel!!!!! Måtte sy kun et sting "for skjønnhetsskyld"som jordmor kallte det..

 

 

Ca en halv time etter fødselen kom jordmor inn til oss på rommet og fortalte at jeg lett kunne ha født på egenhånd hvis jeg ikke hadde kommet når jeg gjorde.Jeg var visst en drøm å ha som fødene og det måtte jeg passe på å skryte av til alle som vil høre(nå er det gjort;) )

Vannet gikk ikke før etter at gutten var ute og det var ikke mye igjen av det.Ca 2 dl anslo hun.

 

Ca to timer etterpå kom sambo og storebror på besøk til oss.Jeg fikk kjøre heis sammen med storebror og var ute og gikk en liten tur rundt sykhuset sammen med han.Var i toppform etterpå.Traff en kjenning som jobber på sykhuset og hun kunne ikke tro at jeg hadde født bare få timer før siden jeg var ute og sprang sammen med storebror:)

 

Så nå har vi endelig kommet hjem og lillebror veier allerede over tre kg.

 

Storebror er utrolig stolt over lillebroren sin og koser og musser på han støtt og stadig.

 

 

 

Takk for alle koselige hilsner og gratulasjoner og en extra takk til Duracellgirl som "Sladdret" til dere da det hele var unnagjort:)

 

Nå venter jeg i spenning på å høre om dere andre som skal ha baby og ønsker virkelig dere får det like lett og greit som jeg:)

 

 

Love u girls:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...