Tomaten Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har nå sluttet på p-piller, og ønsker å bli gravid etter sommeren... Har en sønn på 3 år, så vi håper å få en til før han blir 4.... Men jeg har tenkt så mye på spontanaborter i det siste, plager meg faktisk litt... Har hørt om så mange rundt meg som har hatt SA etter første svangerskap.... jeg forestiller meg at det er veldig vanlig.... Lurer derfor litt på om det er mange av dere som har hatt en SA etter første svangerskap?? Hadde vært deilig å fått avkreftet mine forestillinger....
så var vi 4 Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Jeg hadde en MA første gang jeg ble gravid.
susemor-3 små Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har heller aldri hatt en SA, og har to barn. Lykke til:-)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Hadde også en SA etter første sv.skap..
Mille** Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Hadde et ektopisk svangerkskap 4-5 mnd etter 1. svangerskap, og det blir det jo ikke baby av da....
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Hadde en SA nå 9 mnd etter første svangerskap.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Her kom ikke spontanaborten før etter andre svangerskap... Men ikke alle opplever dette da, har en bestmor med 7 barn som aldri har mistet, ikke min mor helelr har opplevd dette, hun har to barn.
Tomaten Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2007 Takk for masse svar jenter:) Godt å høre at det faktisk går an å bli gravid m nr 2 uten å gjennomgå SA.... Men hvordan er det hvis man er så uheldig å miste.... Kan man feks gå på jobben ol den dagen.... Tror det er pga jobben min jeg er så redd for å oppleve SA, vanskelig å vite hva man skal si om noe sånt skjer.... Har en veldig usympatisk kvinnelig sjef..... Jeg får håpe på det beste, og ikke ta sorgene på forskudd
susemor-3 små Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Hvis jeg hadde opplevd en SA, hadde jeg nok vært hjemme fra jobben, enten med sykemelding fra lege eller egenmelding. Sjefen din har jo uansett ikke rett til å vite diagnosen din (hvorfor du er borte). Det finnes liksom tusen grunner til at folk er syke og borte fra jobben. Lykke til:-)
Tomaten Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. juni 2007 Sant det susemor.... Uansett vet hun at vi ønsker flere barn...
Tomaten Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 22. juni 2007 Så flott å høre- jordbær mathilda.... da finnes det håp:)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juni 2007 #16 Skrevet 22. juni 2007 SA er jo dessverre vanlig, men jeg har aldri hørt snakk om at det er noen forhøynet risiko å miste etter første svangerskap. Selv har jeg aldri mistet, og jeg blei gravid igjen 2,5 mnd etter at førstemann kom ut!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 22. juni 2007 #17 Skrevet 22. juni 2007 jeg har hatt en SA etter at jeg fikk førstemann. Og jeg hadde fri fra jobb da det hendte, jeg hadde nok ikke klart å gått på jobb de neste dagene. Hadde smerter i magen i 2 dager etterpå, + at jeg aborterte om natten med rie-lignende smerter, så jeg sov ikke den natten. I tillegg til de fysiske smertene, så var det tøft psyisk de første dagene.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 22. juni 2007 #18 Skrevet 22. juni 2007 Venter prinesse nr 2 =0) blir 16 måneder mellom tullene har aldri mistet. Massssse lykke til =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå