Gå til innhold

til dere som har fått ny kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dere gi meg råd ang det å gå frem med den nye kjæresten,meg og barnet..mitt barn er 4 år.

trenger mange gode råd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lenge siden du og barnefaren valgte å skille lag?

Jeg mener det er sunt for barnet å få en naturlig overgang, hvpr barnet tilvenner seg den "nye" situasjonen. Altså først få en stabilitet før man introduserer nye kjærester. Men, nå vet jeg som sagt ikke om det er ditt tilfelle :-)

Når det er sagt har jeg selv en ny kjæreste. Min situasjon er ikke helt likens din, iom at det er en "henne" det er snakk om.

Som oftest har vi truffet hverandre når datteren min har vært hos sin far eller besteforeldre. Kjæresten min bor et stykke unna meg også. De gangene vi har vært sammen alle tre har vi vært varsomme.. Men selvsagt litt diskret vist kjærlighet ovenfor hverandre..

Jeg tror det er smart å ta små skritt i riktig retning. Ikke forhaste noe, men selv finne ut om dette er mann du vil satse på og er klar for å introdusere til din sønn. Og la det forgå så naturlig som mulig..

Bruke tid sammen..

Barn forstår mer enn hva vi tror, og er heldigvis meget tilpasningsdyktige..

Det går seg nok ganske naturlig til av seg selv vil jeg tro :-)

Skrevet

Da jeg begynte å "flørte" med samboern, så begynte vi som venner, og jeg ble introdusert som venn. Vi gikk på kino, de var hos meg på vafler, og vi gikk litt tur og sånt. Vi tok det svært forsiktig med kyss og klem, det var ikke noe for guttens (5 år dengang) øyne. Ungen og jeg ble gode venner, sånn at han aksepterte meg som en venninne. Jeg ble etterhvert en større og større del av hans liv, og en dag mente han at jeg likegodt kunne bli pappas kjæreste og bo sammen med han. Da slapp pappa nemlig å være alene når han var hos mamma;) Så sånn fiksa vi det... Hadde ikke vi hatt en god kjemi fra starten hadde vi nok aldri blitt kjæreste/samboere så fort som vi ble...

Skrevet

Nå er det en stund siden da, men svarer. Sønnen min var ca 1 år. Kjæresten kom alltid etter at han hadde lagt seg den første tiden. Jeg ville være sikker på at det kom til å bli noe før jeg blandet kjæresten inn i livet til sønnen min. Etter at forholdet ble mer sikkert, så tok vi det gradvis. Kjæresten kom på besøk, men ble bare litt. Og etterhvert begynte vi å tilbringe hele dager sammen. Også at han var der når sønnen min våknet. Og så dro vi hjem til han på besøk. Overnattet innimellom. Sønnen min fikk ha noen egne leker der osv.. Og så en dag så flyttet vi sammen.. hehe

gikk kjempegreit. Og de har ett flott forhold. Sønnen min er 5 nå

Men jeg tror kanskje at det er lettere når de er så små da. Men.. uansett så tror jeg det er lurt å ta det gradvis. Tror det kan dukke opp mye følelser hos ett lite barn når slike ting skjer. Men lytt til barnet ditt, forklar osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...