Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var hos jm så hadde jeg +3 ketoner i urinen. I tillegg regner dem med at jeg får en unge på over 4kg. Er ikke det tegn på svangerskapsdiabetes? Jeg veide 2700 da jeg ble født og samboer 3030 så ingen av oss var eller er store.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble du ikke innlagt på sykehus med 3+ ketoner?????

Skrevet

Men for at det skal være diabetes må det være sukker også.

Skrevet

Nei ble ikke lagt inn på sykehus, jm regnet med at jeg hadde +3 ketoner fordi jeg hadde kastet opp endel.

Skrevet

åja.. vel, når det ikke er sukker i urinen kan det jo ikke komme av svangerskapsdiabetes at det er ketoner.

Skrevet

De som har kastet opp masse, de som har fastet lenge og de som spiser mye proteiner og veldig lite karbohydrater kan også ha ketoner i urinen ;)

Skrevet

Det er sant. Prøv å få i deg noe søtt- saft eller noe. Å ha ketoner i urinen gir et stort vekttap og gjør deg svært redusert.

Skrevet

Trenger ikke aa ha sukker i urinen for aa ha svangerskaps-diabetes da. Jeg har hatt svangerskaps-diabetes i to svangerskap naa - og har ALRDI hatt sukker i urinen. Men jeg har hatt ketoner dette svangerskap, fordi jeg ikke har spist nok og drukket nok vann. Ketoner kan vaere et tegn paa at man har hatt hoeyt blodsukker over langt tid, men det er ogsaa andre ting som gjoer at du faar ketoner. Hvis du er dehydrert, ikke faar nok mat etc. Ketoner kommer jo av at kroppen forbrenner fett og muskler istedet for karbs. (mange paa lav-karbohydrat dietter tester ketoner for aa se om de forbrenner fett). Man kan faktisk faa ketoner i urinen om man hopper over ett enkelt maaltid. Naa har du jo mye da, men det er nok sikkert fordi du ikke har faatt i deg nok mat og naering.

Man faar ikke noedvendigvis stor unge av svangerskapsdiabetes - bare hvis den er ukontrollert. Estimert vekt stemmer jo ikke alltid heller - de tror ofte at baby er stoerre enn hva den viser seg aa vaere.

Happer det retter seg opp!! Pass paa aa drikke mye vann og spis ofte, ikke hopp over maaltid, saa gaar nok ketonene bort igjen. Du kan jo kjoepe tester paa apoteker og teste selv for ketoner om du er bekymret.

Skrevet

Å, jeg beklager.. Jeg trodde man måtte ha blodsukker over 10 for å ha svangerskapsdiabetes.. Og er det over 10 vil det jo automatisk komme sukker i urinen.

Skrevet

Det er mulig at du har rett i det - men man vil ikke noedvendigvis merke sukker i urinen paa kontroll om man ikke hadde hoeyt blodsukker rett foer det. Selv om man har svangerskapsdiabetes, saa gaar man jo ikke rundt med 10 i blodsukker konstant. Blodsukkeret varierer og det er jo ikke hoeyt hele tiden. Ofte kan man ikke oppdage svangerskapsdiabetes uten og ta glukosebelastningstest. Det er mulig jeg ikke formulerte meg godt nok, og jeg beklager det, men jeg har sikkert hatt sukker i urinen naar jeg tok glukosebelastningstesten, men aldri naar jeg har vaert paa vanlig kontroll. Det jeg ville si er at man kan ikke utelukke svangerskapsdiabetes fordi man paa kontroll bare har ketoner og ikke sukker i urinen. Sukker avhenger av hva man spiste og drakk rett foer, mens ketoner kan vaere et resultat av en uke eller to i forveien.

Skrevet

Å, nemlig. Ja, jeg skjønner nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...