Dollywood Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 hender det at de har perioder hvor de nesten ikke spiser? får nesten ikke i mini noen ting om dagen, oingenting som frister....
Lille Filur Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Barn blir matleie akkurat som oss voksne=)
Dollywood Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2007 ja, men at han ikke vil ha noen ting til noen av måltidene liksom...orker ikke det der maset med maten hele tidne heller, blir en sånn greie ut av det, og det har jeg egntlig bestemt meg for å aldri lage noen stor greie ut av...
Nit@™ Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Vi er akkurat på tur ut av en "vil ikke spise" periode. Han er 17 mnd. Det varer fra 1-2 uker. Spiser gradvis mer og mer så går det greit 3-4 uker så plutselig vil han nesten ikke ha mat igjen. Ganske normalt tror jeg.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 snuppa mi er snart 20 mnd og har ikke spist brød på 3 uker.. håper det går over til barnehage start bare jeg.. men nå spiser hun nesten bare frukt. får cornflakes til frokost og det går ned på høy kant, en god del. og til middag prøver jeg det meste, men hun spiser bittelite.. og så får hun frukt til kvelden og frukt og yoghurt til lunsj.. ikke så mye, men hun har nok en stillestående periode ifht vekst også, så bekymrer meg ikke før hun går ned i vekt eller blir slapp og uopplagt.
Dollywood Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2007 ok, så hva gjør jeg da? ingenting? bare serverer de faste måltidene uten strakstiltak når han ikke inntar noe, eller sette himmel og jord i bevegelse for å finne noe han liker og vil spise?
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 jeg serverer de faste måltidene, men har byttet ut brød, med cornflakes og mere frukt. hun får ingenting mellom måltidene, men mye drikke. og for å få i henne litt fiber i de frukt måltidene hun har (lunsj og kvelds) så sper jeg på med litt kornmo kjeks, skorper eller kavringer som hun liker å knaske på..hun spiser også innemellom tomat og agurk istedet for frukt til lunsj.. men jeg setter ikke himmel og jord i bevegels, jeg vet jo at det hun får nå går ned etter litt prøving. og så prøver jeg litt forskjellig til middag så hun får litt variert kost. er ikke mye som blir spist da, men noe går ned. alt er beder enn ingenting her om dagen
uups123 Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Når snuppa mi er sånn so serverer jeg de jeg pleier og varierer kanskje pålegget på skivene litt.. viss ho ikke vil ha så spiser ho ikke.. det går som oftest over.. og tror de er helt normalt... mi kan være sånn at ho spiser mye en dag og nesten ingentng dagen etter f.eks...gidder ikke streve med å finne noe ho liker det fører bare til dårlige uvaner... røv med grøt istedenfor skive kanskje men ikke lurt å begynne med usunne alternativ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå