Gjest Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/22/504266.html Vet at det er en ny ting hvert år,men ikke så kult når man allikevel bekymrer seg for livet i magen...
Nennan&Theo Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Dette er da dessverre ikke noe nytt! Har unngått aspartam under hele sv.. Står jo på en del steder at en bör unngå light brus. Jeg har studert en hel del kjemi (er cand pharm) og når aspartam ble godkjent i USA var det mye ting som skjedde som man nå tror har värt inside affärer og aspartam skulle kanskje ikke värt godkjent i det hele tatt.. Penger styr alt for mye!! Men vi kan glede oss til at sukralose har kommet. Finnes feks i nye light colaen og läkerol for barn (sikkert i mange andre produkter og).
Siljevanilje:) Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Hvordan har det seg at diabetikere ikke faller om av kreft overalt, da? Jeg får ofte kjeft fordi jeg holder meg til lettprodukter, men jeg har ikke noe valg!
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Jeg visste ikke det jeg.... Før nå... Skal lese litt på brusen jeg har kjøpt,men det er vel ikke mye jeg kan gjøre nå som det er 9uker til termin.. Har drukket light mye av svangerskapet.. Er det aspartam eller sukralose i cola zero?
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Ok...da slutter jeg med natren og div. lettbrus.....huffamei!
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Eneste light brusen fra coca-cola(hele firmaet altså) er cola light. sprite zero,fanta free,cola zero har aspartam..
Siljevanilje:) Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Aspartam er ikke et sukkeralkohol eller et sukker, så det er ingen kalorier. Det klassifiserer vel til light?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Det er veldig mange ting vi kan være hysteriske med. Det er veldig mange ting som er kreft fremkallende. Men her som med andre ting så velger hvertfall jeg å tenke "alt med måte" Jeg var stor drikker av light brus før (lærte jeg av Grethe Roede..!!!!!!!) Nå drikker jeg bare en brøkdel av det jeg gjorde... når jeg vil ha noe annet enn vann drikker jeg eplemost blandet med farris (ca 70% farris) skikkelig god tørsteslukker i varmen når den er kald ... jada det er sukker og farris er heller ikke bra. men jeg trenger noe annet enn vann innimellom. Sitter jo her og er fysen på ALT jeg ikke får lov til av godsaker, sjokolade osv osv
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Eh,jeg som skrev liiiiiitt fort mente det eneste av lightproduktene til coca-cola som ikke har aspartam er cola light.resten av light produktene har det..
JonathanTheamamma Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Hvorfor skulle ikke Farris være bra?
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Og disse sier at det er trygt... http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=13246 (skrevet i 04,oppdatert i 07) http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisNyhet?vp_ID=10777(skrevet i 06)
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 ÅÅÅÅÅ!! Jeg blir gaaaaal av forskning!! Nå har jeg dytta innpå med vanlig brus hele svangerskapet fordi jeg mener sukker er "bedre" enn kunstig søtning(bla aspartam)..vet at det ikke er sunt heller, men dere veit hvordan det er.. Så kommer jeg til legen og får beskjed om å kutte ut sukker. Så skal jeg til å kooose meg litt igjen i dag og er "flink" og kjøper ligth solo og ligth mozell...begge inneholder aspartam eller hva det nå het...grrrrrr... Får gå over til vann da...søren og!! Skal bare drikke opp mozellen først..
Siljevanilje:) Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 Vel, en del av forskningen gjøres på følgende måte; Forskningsdyr får sprøyter med stoooore doser søtningsstoff direkte inn i kroppen... Hadde de ikke blitt syke om de fikk gulrotsaft inn på den måten også? Det jeg mener er; Så klart mus kan bli syke av sånne mengder injesert i kroppen! Men det er ikke sånn vi får det i oss... Trenger ikke nødvendigvis bety så mye...
Siljevanilje:) Skrevet 22. juni 2007 #15 Skrevet 22. juni 2007 I denne studien var det tilsatt i foret til rotter- men vi skal være gode om vi kan klare å få i oss så mye at vi blir syke av det, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå