Gå til innhold

2 FOSØK PGD&IVF JEG ER GRAVID!!!!


ALONDRA

Anbefalte innlegg

Hi Jenter!!

I dag er min 14 dag etter embryo transfer, og graviditest (som sykehuset ga til meg) er POSITIV, og vil dele med dere alle mine gode feelings, jeg er utrolig glad og spent, det er som en drømog føler mye nye i hjerte.

Hvis dere husker ikke meg, jeg 32 år, gift siden 2001, mannen er 37 år og norsk, jeg har en genetikk translokation mellom 2 gener, fikk dispensasjon last høsten,

1 MA desember 2004

1 MA mai 2005

1 SA feb. 2006

1 MA juli 2006

alle gravid. naturlig måte, men pga gen feil alle gikk dårlige, PGD eneste mulighet til å få barn

1st PGD/IVF februar 2007 1 frisk embryo av 8 men den ikke implantere seg

2nd PGD/IVF Juni 2007 1 frisk embryo av 8, GRAVID!!!

begge i Karolinska Institute Sverige

Hva gjør jeg min første PGD/IVF

*Akuapøntor 3 mnd (1-2 ganger i uka) før IVF og 5 ganger etter embryo transfer

*leste mye rar på internet og var så nervøs og skremt HELE TIDEN mye stress

*begynte med progeteron 2 dager etter egg retrevial

*ba mye til gud og alle saints, masse faith

*Abyl E (har tykk blod)

 

Hva jeg gjør de denne gangen

*forandret litt diet (ikke sukker, junk mat, bruss skjokolade is, garlic, papaya)

* hørte på IVF CD Making Babies, self hypnosis and relaxation, 1 mnd før jeg begynte med spray og til uke av embryo implantation, den help a lot med stress og pessimisme

*berberis fruktus D4 comp begynte siden ovulation sprøyte

*ikke akaupøntur

*slapp av mye med gode tanker, ikke så mye internet undersøk

*begynte med prgesteron dager etter egg retrevial

*etter embryo transfer jeg ba doctor til bli til hvile der i denne position 40 minutter (gynekolg stolen etter uttak) og 30 min på en senga i sykehus, disse 24 timer jeg slapp av neste hele tiden i hotellet

*be mye til mange mine saints, gud, special til jomfru Mary og jesus Baby, masse faith, hvis du tro på noe det helper

*Abyl E (har tykk blod)

 

Nå vi er spent, det er lang vei, men vi er positive, begynner nå med fragmin og venter på morkake prøve uke 10 (according to protocol) en lang vei still men spennede og full of hope!!!

 

Ønsker dere lykke til!! og vær sikker at du er neste og not matter what du blir mor, bestemt deg!! fra hjerten

 

Snøfilla, Emma, Lita78 og Vilsågjerne, dere kommer til å bli mødre også, men vi har foran oss en annerledes måte in that way to succeded!!

 

Lykke til

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JIPPI JIPPI

 

Så utrolig gøy dette er Alondra :-))))))

 

 

Gratulerer så masse!!!!!

Nå håper jeg alt går bra med deg og babyen i magen.

Du må holde meg oppdatert framover, så jeg vet at alt går bra.

 

Kos deg med babyen i magen

 

Stor klem fra meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!

Dette er en herlig følelse, er det ikke?

Jeg fikk positiv test i går, nemlig så jeg vet hvordan du har det akkurat nå C",)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Alondra :o)

 

Nå sitter jeg på nattevakt med tårer i øynene.

 

Gledes tårer på dine vegne,

og takknemmelighet for dine gode ord.

 

Det er fantastisk at dere nå har lyktes,

og jeg sender mange gode tanker til deg,

og et sterkt ønske om at dette skal gå bra.

 

Som du selv sier-det hjelper og tro !

 

Lykke til på veien Alondra,

vær snill og kom innom av og til og fortell hvordan det går.

Stell pent og godt med deg selv.

 

Gratulerer så utrolig mye,det var så vel fortjent !

 

Klem :o) fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter propp full av homroner og griner når jeg leser om deres hendelser på godt og vondt og jeg vil med dette Gratulere deg Alondra. Er gammel sliter og har klart å bloi gravid med tvillinger og føler lykkerusen med deg så lykke til og ber for at du får beholde nurket og det skal gå bra skal du se:-))) denne ganger sitter det.

 

Og til dere andre slitere: jeg følger som nevnt med dere og fortsetter med det og håper jeg ser alle inne på gravide omsider så ha sterk tro og hold motet oppe alle sammen.

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Alondra!!!! Så utrolig herlig... Ja det er håp for oss alle, og troen er nok viktig.

Kos deg videre med svangerskapet, og hold oss oppdatert.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et fantastisk innlegg! Gratulerer så mye! Det er herlig å lese hvor lykkelig du er, det bobler helt over i innlegget!

 

Lykke, lykke til videre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååååååååå så glad jeg ble da jeg så innlegget ditt nå - dette har du virkelig fortjent! Hipp - hurra & gratulerer så mye:-)

 

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!!!!!!!

Kanskje et dumt spørsmål, men jeg bare lurer på hva PGD er jeg, kan du forklare?

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Alondra!!!!!

Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne! Det var jammen på tide at dette gikk rett vei!

 

Hurra for deg!!!!!!!

 

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, Lillelilly så er PGD genetisk testing av befruktede egg med tanke på å utelukke alvorlig genetisk sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Bula :)

Bare litt nyskjerrig, har "mista" tre ganger selv og har nettopp tatt blodprøver som bla.går på kromosomer/gener osv. så jeg bare lurte litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Girls

Tusen takk for all good feelings og tanker,

jeg lover å oppdatere dere, senere, nå føler at tiden går sakt, og av og til bli nervøs, nå må vente morkake prøven i få uker!

jeg ønsker dere lykke til....

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...