Løyyypeeee!! Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Jeg er litt bekymret her, føler liksom ikke at sparkingen har tatt av. Jeg har kjent liv siden før uke 17 og så for meg at det ville bli mer og mer etter hvert, men det venter liksom på seg. Kjenner spark kanskje i snitt 2-3 ganger om dagen og da i korte perioder. Jeg kan ikke kjenne eller se det utenpå magen enda. Hører bare om de som har turboer i magen, som er i aktivitet nesten hele tiden. Jeg er i full jobb som er veldig aktiv og formen er god, så jeg er nok i bevegelse store deler av dagen, tenker at dette kanskje har betydning. Kjenner jo stort sett aktivitet når jeg setter meg ned... Hvordan er det hos dere andre? Jeg har termin 4.oktober...
tinef84*høygravid* Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 hei jeg er nå inne i min 25 uke.. og jeg har det akkurat sånn som deg.. kjenner et par ganger om dagen..kjenner noen ganger det på utsiden,, og sparkene blir sterkere for hver dag.. var på ultralyd i forrige uke og da sa jordmora at det var normalt at man ikke kjenner det så godt enda..så jeg tror nok at det er helt normalt.. og jeg skjønner godt at man kan være litt bekymret når det er sånn,men alt er nok bra
Propellmamma til 2 Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Jeg kjenner en del nå, men det er vel først nå de siste ukene at det har tatt litt av. Når jeg legger meg om kvelden ligger jeg på rygg og da våkner han alltid, og da kan du se på magen hvor han beveger seg og sparker. Veldig moro. Men det er vel først i uke 28 at man SKAL kjenne liv jevnlig, så ikke bekymre deg. Så lenge du kjenner noe liv, blir det nok mer etter hvert. Jeg har også termin 4.oktober :-)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Det er vel ikke noe som heter SKAL kjenne liv daglig fra uke 28 etc. slik propellmamma beskriver. Alle svangerskap er ulike. Min svigerinne, som nå har en gutt på 4 mnd, kjente så og si nesten ikke spark i det hele tatt under hele svangerskapet. Hun gikk alltid rundt og var bekymret - men jordmor prøvde å roe henne med å si at alle kvinner og svangerskap er ulike. Babyen hennes er frisk som en fisk!! Så litt farlig å høre på ufaglærte her inne på BiM at man SKAL sånn og sånn...er du bekymret, ta heller kontakt med helsestasjonen/legen din.
Gjest Skrevet 23. juni 2007 #5 Skrevet 23. juni 2007 Kjenner liv hele tiden, magen buler både hit og dit. Skulle ønske hun kunne ta en pause noen ganger ja..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Jo det er noe som heter at du SKAL kjenne liv hver dag når du er kommet et stykke ut i svangerskapet. Det sa i allefall min jordmor til meg når jeg var på kontroll i uke 26. Hun sa at nå skulle jeg kjenne liv i allefall en gang om dagen. Dersom jeg ikke gjorde det, måtte jeg ta kontakt.
betty74 Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Om du kjenner spark eller ikke kan ha en sammenheng med hvordan barnet ligger i magen. I forrige svangerskap kjente jeg nesten ikke noe, denne gangen er det full fres fra tidlig til sent. Så lenge du kjenner liv ville jeg ikke bekymret meg for omfanget.
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. juni 2007 #8 Skrevet 23. juni 2007 Jeg kjente innimellom masse liv, og så kunne det være stille i timesvis. Plutselig kunne det komme 3-4 ganske harde spark, eller babyen kunne snu seg så jeg kjente ryggen hennes ut mot magen min. Nå er jeg snart i uke 27 og bevegelsene er omtrent de samme nå, kanskje litt hardere spark i blant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå