Gå til innhold

Dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer prøver å blir gravide.

Jeg er arbeidsledig, og på utkikk / søker etter arbeid.

Skal på intervju en dag her, og jeg sliter med skikkelig dårlig samvittighet. Det KAN jo hende at jeg blir gravid FØR jeg evt får jobben..?!

Dette er en liten plass, og jeg lurer på hva folk kommer til å si og tenke om meg dersom jeg får jobben, og må si noen mnd etter at jeg har blitt gravid...?

Og hva hvis jeg blir skikkelig dårlig i begynnelsen av svangerskapet?

Da ødelegger jeg jo referansene mine :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid rett etter at jeg fikk tilbud om jobb. Det gikk helt fint det, alle ble glade på mine vegne!

Har i ettertid fått vite at flere av de jeg jobber sammen med ble gravide mens de var ferske i sin jobb.

Høyst trolig går det bra vettu!

(nå hadde jeg vært midlertidig ansatt før jeg fikk den faste jobben da, så jeg hadde ikke prøvetid og denslags...)

Husk at de har uansett ikke lov til å gi deg sparken pga graviditet!

Og det utgjør nokså kort tid av din yrkesaktive karriere, så du vil jo kunne jobbe mange gode år for dem etter at permisjonen er ferdig. (dersom det er en fast stilling da...)

Og til slutt ... det er da ingen som vet at du ble gravid "med vilje" ...

Skrevet

hehe...takk, fikk selv dårlig samvittighet...

Men nå har jeg endelig fått meg jobb, og skal starte 2 juli...Og nå har jeg også blitt gravid...hadde ikke regnet med å bli gravid så fort, men nå er det jo skjedd...

Men ville nok ikke ha sett på det at det ville ødlegge referansene dine...blir du dårlig, ja så blir du dårlig...ikke noe å gjøre med det...dessuten er det jo du som bestemmer...

hehe...Lykke til...Håper den dårlige samvittigheten gir seg fort...=o)

Masse klemmer

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Godt å høre at det ikke er bare jeg som blir dårlig av dette :)

Gleder meg masse til den dagen jeg blir gravid, og håper bare at jeg tjener opp nok penger til permisjonen, hvis ikke så må engangsstønaden bare duge for denne gang...

Liten plass som sagt, her vi bor, og jeg mener at vi kan ikke VENTE til at jeg får meg FAST arbeid. Hørt flere på denne plassen som har vært vikarer i sju - åtte ÅR?!?! (så lenge vil vi ikke vente nei!!! ;) )

Men jeg er jo selvfølgelig veldig spent på hvordan ting blir fremover, og har funnet ut at jeg må bare ta ting litt som det kommer og håpe på det beste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...