*dragonfly* Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Hei. Jeg er klar over at man ikke skal spise noe særlig spekemat når man er gravid, men er det ingen ting man spise da? Har såååå lyst på rømmegrøt, flatbrød med rømme, nykokt potet og spekemat......... Noen som vet noe lurt? Lure erstatninger eller måter å løse det på???????
Bruble Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Du kan spise spekemat på st.hans.. bare vær nøye på at pakken er nyåpnet.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Spiller vel ingen rolle om pakken er nyåpnet, er det listeria der så er det jo det ikke sant?
Smaspi30 Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Du kan varme/steke spekematen på brett i stekeovnen. Har prøvd med skinke, og det ble kjempegodt - sprøtt og snacksy! Litt annerledes blir det jo så klart, men den gode saltsmaken er i behold..
Nina-med passasjer Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 hei.jeg har hørt at man kan fryse spekematen ,men jeg husker ikke hvor lenge eller om det "virker" kanskje det står noe på matportelen.no ha en fin st.hans feiring:)
Gjest Ut på tur Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Tror den kan fryses 5 dager i en fryseboks som holder minus 18 ellermer.... men jeg skriver altså tror... Jeg går også rundt å har GRENSELYST lyst på spekemat (den er jo salt) og brie og andre gode oster... men men ...
Susi og prinsessa Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Brie? Tror man kan spise pasterisert brieost, bare pass på at den er fersk.. Jeg må innrømme å ha spist spekemat hele svangerskapet..fyfy.Men nå har jeg så mye vann i kroppen at jeg føler ikke for å spise salt mat
Gjest Ut på tur Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Kan spise pasteurisert brie. All brie laget i Norge skal være pasteurisert.. men har valgt å droppe det for å ikke få dilla og falle utpå ... og så er det stort sett på jobb det frister meg (eneste stedet jeg spiser brødmat) og der har jeg ikke helt kontroll på hva vi får... Er ellers slettes ikke fanatiker jeg da...spiser det meste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå