Gå til innhold

Snuppa rulla fra rygg til mage og tilbake igjen i dag:D


Gjest otilie venter på Lillebror

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mi lille pie har rullet fra rygg til mage siden hun bare var 6 uker, utrolig aktiv. det er en stund siden hun begynnte å rulle tilbake og. tidlig ute ja..... på 4 mnd kontrollen fikk helsesøsteren sjokk, hun ligger på seks mnd stadiet. har begynnt å ake seg nå.

flere som er tidlig eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så flinke barn!

Hedda er ganske bedagelig anlagt, ho nøyer seg foreløpig med å rulle seg til sida. Ser ikke ut som ho har planer om å rulle rundt på ei god stund enda.. Men jeg syns nå at ho er riktig flink allikevel jeg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi har rullet rundt fra rygg til mage i noen uker nå.

Det begynte med at hun la seg på siden, sånn som du beskriver. Dette holdt hun på med i et par uker, så vidt jeg husker. Det så ikke ut til at hun hadde tenkt å rulle seg noe videre, det så ut som om hun var fornøyd på sida.

 

Og så en morgen skjønte hun hva hun måtte gjøre for å komme helt rundt. Det var en nokså slitsom dag, for hun rullet rundt hele tiden, og var meget misfornøyd med å måtte ligge på magen.

 

Men etter et par dager hadde hun fått mer styrke i nakken og nå trives hun helt greit med å ligge på magen. Hun kan ligge opptil en halvtime i slengen.

 

I begynnelsen rullet hun rundt i det øyeblikket jeg la henne ned, mens nå når hun kontrollerer det nye "trikset" bedre ligger hun ofte noen minutter på ryggen først. Tror hun liker best å ligge på magen, da kan hun følge bedre med på hva som skjer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har og en som er tidlig ute. Rullet seg fra mage til rygg da han var ca.1 mnd, og motsatt vei da han var akkurat 3 mnd. Har vært flink å ligge på magen hele tiden,med hodet høyt oppe. Har begynt å trekke beina under seg, men klarer ikke å holde overkroppen oppe samtidig. Kommer seg litt frem med å legge seg på siden å dra beina under seg,men blir fort sint når han ikke kommer seg fremover:) Flytter seg rundt ved å snurre rundt,men det tror jeg ikke er bevisst. Snur seg rundt sin egen akse,og leker og tar tak i ting mens han ligger på mage. Tror det er mye at han er nysgjerrig som motiverer han:) Vår helsesøster var og noe overrasket på 6 ukerskontrollen. Ellers er han veldig blid og rolig til sinns;) Barn er utrolig forskjellig,og det er bra. Førstemann var fornøyd me på rygg og leke med beina til han var 5.5 mnd, men gikk da han var bare 9.5 mnd. Så de utvikler seg forskjellig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja her også ruller vi rundt :) samt at han snur seg rundt sin egen akse, og det går bare fortere og fortere for hver dag som går. Nå ser det ut som han prøver å utforske måter å komme seg fremover på, men er litt vanskelig å få hele kroppen til å lystre samtidig hehe, morsomt å se på han. De utvikler seg så fort. Han har også vært ganske tidlig ute, holdt hodet sitt veldig tidlig og tidlig med å holde seg oppe når han lå på magen også. Så nå er det bare å passe på tingene rundt om i stua, for de skal utforskes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...