Gå til innhold

Termin 23-27 juli?


Marika:):)

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 25. juli, noen som er i nærheten der?

Vi kunne jo holde kontakten å se hvem som er først ut og hvordan vi føler oss fremover:)

Jeg for min del har nå endelig fått lest "fødselsboken", og begynt å forberede meg litt sånn sett. Har skrevet en liten liste over ting vi mangler - ikke så mye egentlig men noen småting. Om en drøy bør vi vel vaske babis klærne og legge det klart samt pakke bagen og sånt, det skal jo gjøres 3 uker før.

Mye dere skulle ha gjort før lilleknert kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har også termin 25 juli, men håper ikke på noe før den 1 aug.

Gleder meg kjempe masse men føler ukene går sakte. Har ikke noe særlig jeg skal få i hus før hun kommer siden jeg har 2 jenter fra før :)

Baggen den blir nok ikke pakket før om en måneds tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har også termin 25 juli.

Har vel egentlig alt klart, bare neon småting som må fikses, og noen ekstra ting som må kjøpes inn, men ingenting som jeg MÅ ha før babyen kommer. Tenkte også å pakke bagen i løpet av helgen. Liker å ha ting klart i god tid, slik at jeg ikke stresser med det på slutten. Liker ikke stress =0) eller å føløe at jeg får dårlig tid......

Hvor i verden skal dere føde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 30.juli, men skal kanskje ta keisersnitt den 23. juli da min lille ligger i sete leie fortsatt. Får beskjed i uke 37 om det blir KS eller ikke. Hyggelig å ha kontakt med noen som er i samme situasjon. Jeg holder også på å lese en fødselsbok, men vet jo ikke om jeg for bruk for det eller ikke, men det er betryggende å vite litt om hva som skjer dersom det skulle være aktuelt. Har det meste på plass nå, skal i morgen å kjøpe inn stellebord. Skal i neste uke pakke baggen og vaske klær slik at det er i orden. Nå nærmere det seg med stormskritt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei ;o)

Jeg har termin 23 juli.... begynner å få det meste klart nå.. liker å ha ting i orden så det ikke blir noe stress.. syntes det er litt koselig å forberede også.... har nettopp vasket bebi klær, satt opp lekegrind og seng.. vogna står også klar..... har faktisk begynt å pakke baggen, men det etter MYE mas fra min mann ;) hihi... han syntes jeg er så treg.. men det haster da ikke ennå.......

Formen er stor og tung, og jeg har vondt alle tenkelige plasser .. hehe.. begynner å bli lei =/ vet det er litt tildig for det, men jeg har gått sykmeldt fra dag 1.. så tiden har vært laaaang hele veien... puh.....

hodet er festet og magen har sunket.. så jeg er klar !!!

 

Spennende å følge med på dere ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Har termin 27 Juli..det blir nr 4 her, så jeg mangler ingen ting! Men kunne ikke dy meg i går da jeg var på H&M for å snoke litt på babytøy ;) I dag har jeg vasket alt babytøyet, må benytte anledningen når det er regnevær! Nå gjenstår bare litt stryking av sengetøy og sånt.

Vognen blir gjort klar i løpet av helgen med hjemmesydd sengetøy og hekla sengeteppe fra storesøstern min. Har unnet meg selv en ny barnevogn denne gangen, og jeg synes det er så skjønt å se den stå i stua, helt klar :D

Bagen blir nok ikke pakket før om 3 uker..

Hilsen ei som gleder seg mer enn noen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:0)

 

Jeg har termin 26. juli, det blir mitt 2. barn og jeg gleder meg noe helt vanvittig. Er 9 år siden sist så alt av utstyr må kjøpes inn på nytt. Begynner å ha ting klart, men vi holder på å pusse opp kjelleren som storebror skal få så har ikke fått satt i stand babyrommet enda( er nå rommet til storebror).

Blir spennende å følge med inne på juli klubben fremover, lykke til allesammen:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

 

Jeg har også termin 25.juli, og gleder meg veldig. Blir nr. tre dette, men det er like spennende hver gang. Har det meste klart, men stresser heller ikke med å få det siste i hus. Har jo god tid enda. Synes egentlig at jeg er i god form, men kjenner at jeg ikke kan styre på så mye som jeg helst vil. Har så mange prosjekter på gang :-)

 

Skal forresten føde på St. Olavs. Er du også 78-modell HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er vi en god del med termin i nærheten av hverandre da.

Jeg skal ta modningsakupunktur fra den 4. juli - det er sikkert en bra ting. Jordmor har trua på det og i Tyskland er det faktisk obligatorisk for alle fødende. Har jo ingen ting å tape på å prøve iallefall - noen som har erfaring med det?

Vet dere hvor stor babisen blir ca da? Jordmor sa at hun tippet han blir 3.7 kg på forrige kontroll. Er litt bekymra for fødselen fordi modern slet med sine to også har jeg visst skjevt bekken, fysioterapeuten sa det når jeg skulle behandles for bekkenløsning i 5 mnd. Det var helt nytt for meg. Håper ikke det har noe å si for fødselen men man kan jo ikke vite...

Hvilke tanker har dere om fødselen? Vet dere hva dere vil og sånt?

Eller man kan kanskje ikke vite før man er oppi det:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har termin 23 juli. Skal føde på sus. Alt utstyre er innkjøpt trur jeg, bare litt småting i jen. Har ikke pakka sykehusbeggen ennå, føler jeg har ganske god tid. Skal på modningsakupunktur i begynnelsen av juli. Har bare hørt positive ting om det, skader ikkje å prøve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har termin 24.07.07 (er faktisk -78 modell selv :)) og dette er mitt første barn. Skal føde på UNN. Vet ikke hva det blir, og gleder meg helt enormt til å treffe nurket :). Hadde vært moro å holde kontakten fremover ja :).

Nå tror jeg jeg har fått gjort klart det meste til beibisen (bare litt småtteri igjen),men har ikke pakket sykehusbagen enda..driver å plukker opp til tips her og der om hva som er nødvendig å ha med å ikke. Leser mye om fødsler,men vår egen opplevelse vil jo aldri bli den samme som andres uansett. "Heldigvis" vet man ikke hva man går til første gang :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg skikkelig til å føde =/ har ingen barn fra før så jeg vet jo ikke helt hva jeg går til.. må jo bare prøve å ta det som det kommer..... blir vel så lei på slutten at man bare vil ha nurket ut.. uansett hvor vondt det er ;o) hihi..... går helt sikkert bra uansett ;o)

 

gleder meg så utrolig til å se gutten min... klarer ikke å forestille meg hvor stort det er å bli mamma.. så rar tanke .... håper de siste ukene går fort hvertfall....

 

syntes det er så mange som føder 2-3 uker før termin om dagen.. folk her inne på bim og faktisk flere av de jeg kjenner i real life også....

Vil jo ikke føde for tidlig, men håper virkelig ikke jeg må gå langt over termin heller.... Har fått vite på ul for 4 uker siden at lillegutt i magen blir ca 4 kg hvis han fortsatte å vokse i samme tempo... skal på ny ul på mandag.. veldig spent ¨på hvor stor han er nå ;o)

vet bare at han ligger klar nedi bekkenet...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 26.juli, og begynner å bli veldig utålmodig. Formen er dårlig, har voldsom bekkenløsning og føler jeg blir isolert her hjemme siden vi ikke har bil. Har heldigvis alt av utstyr klart, har til og med redd opp senga hehe. Mulig vi må vaske over det på nytt hvis jeg blir gående for lenge da.. men kunne ikke dy meg ;-)

 

Er min første og vet vel lite hva jeg har i vente. Samme hva folk kan fortelle om sine erfaringer, så er det jo ikke sikkert det vil gjelde for meg. Jeg tar alt som det kommer og gleder meg faktisk til oppholdet på sykehuset. Skal føde på Levanger.

 

Vet ikke noe om størrelsen på lillegutt jeg.. sf-målet er litt i overkant, men det trenger jo ikke bety stor baby, bare stor mor - har nok gått opp endel i vekt jeg ja. Bagen blir vel ikke pakket skikkelig før vi må dra tenker jeg.. har skrevet liste, men finner ut at jeg bruker ALT nå i hverdagen jo. Har jo ikke dobbelt av noe. Jaja, ammebh`en og babyklærne kan jo pakkes da.. ;-)

 

Artig tråd, denne må holdes oppe - blir spennende å se når vi føder =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare setter opp dette jeg, så har vi litt oversikt:)

Fint om vi oppdaterer hverandre på hva som skjer og sånn...

 

23. juli - Alviola HØYGRAVID

24. juli - beibi1

25. juli - anna78

25. juli - ingi79

25. juli - Aurora.m/nr.3

25. juli - AnnVero-HØYGRAVID

26. juli - ♥Thia ♥HØYGRAVID

26. juli - Bluebell * høygravid * 26/7

27. juli - nick_352343

30. juli - tkjuli79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg legger meg også inn her. Har termin 25.juli. Gleder meg såååå til den lille gutten våres kommer. Har ikke gjort veldig mye forberedelser ennå. Det har vært litt for hektisk på jobb, men nå er det bare en drøy uke igjen før permisjon, så da skal det blir moro å gjøre istand alt til knøtten :-)

 

 

23. juli - Alviola HØYGRAVID

24. juli - beibi1

25. juli - anna78

25. juli - ingi79

25. juli - Aurora.m/nr.3

25. juli - AnnVero-HØYGRAVID

25. juli - Snurrebolla

26. juli - ♥Thia ♥HØYGRAVID

26. juli - Bluebell * høygravid * 26/7

27. juli - nick_352343

30. juli - tkjuli79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 23. juli. Skal føde på ullevål avd B. Jeg tror ikke babyen er festet eller ligger riktig vei.. Når han strekker seg ut, kjenner jeg det godt oppe til høyre og nede til vestre.. Tror han ligger sete. Det gjorde han for 2-3 uker siden. Skal på kontroll i morgen. Håper legen klarer å kjenne hvordan han ligger!! Men viss han fremdeles ligger i sete; hva gjør vi da? Sykehuset på kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har termin 23 juli, og venter ei jente. Men jeg håper at jeg går 14 dager over jeg da. Nå lurer dere sikkert på om jeg ikke er helt riktig hehe, men det har seg sånn at samboer seiler på sjøen og reiser ut 8 juli og kommmer hjem rundt 15august. Fødeselen rekker han ikke å være med på, men da blir det jo ikke så lenge til han kommer liksom. Ellers har vi også det meste fra før. Men vi kjøpte nytt stellebord. Og denne gangen la jeg penger i det siden det blir stående på badet noen år liksom. Sist var jeg så lei av å se på det andre som jeg ikke syntes var noe fint. I kveld skal vi nok skru opp sengen og finne frem vognen igjen gleder meg. Må liksom ha alt klart før han reiser sånn at han også for være med på disse tingene, for det er jo koselig å gjør det sammen. Ellers skal jeg jobbe ut denne uken og så er det permisjon blir rart, men godt. Vi snakkes jenter klem meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har termin 28 juni, har en gutt på snart 4 år fra før.

Har det meste klart, men greier ikkje å la være å handle inn litt exstra.

Har ikkje pakket bagen enda, berre vaska morgenkåpen :)

Er ganske fornøgd med å gå gravid , så syns også tiden går litt treigt no.

Lykke til jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ville berre sende deg noen trøstende ord.

Venter nr to om en måned og grudde meg også veldig sist.

Men det rare er at når fødselen starten ble jeg heilt rolig og var kun konsentrert om fødselen. Ein ligg liksom ikkje å tenker :-F...dette er jammen vondt. Det går liksom på instinkt. Det er en veldig stor opplevelse og no gleder eg meg berre. Etterpå glemmer ein veldig fort.

Veit ikkje om dette var til litt trøst.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har termin 30.juli (mt er 28.), har ting og tang frå førstemann, men har ikkje teke det fram enno. Ikkje at eg er overtruisk, men eg vil ikkje ta det viktigaste fram før termin. Er så redd for å ha alt klart, og så skjer ting som ein ikkje er klar for. Då kan det ikkje vera så enkelt å koma heim.

Med førstemann var svigers på plass og skrudde saman senga medan eg og babyen var på sjukehuset. Alt gjekk bra, seng og vogn på plass etter fødsel, bilstolen i bilen samstundes. Kleda var sjølvsagt klare og nyvaska, men eg hadde fått det for meg at senga ikkje skulle vera på plass før etterpå. Minnest eg rett. Så vi hadde litt å gjera då vi kom heim. Men men. Alt gjekk bra.

Men akkurat no er det kraftige spark nederst i magen, og jm var usikker på om hovudet var nede eller oppe sist kontroll torsdag. Ho skreiv nede, men med desse sparka... Kanskje babyen har ein boksekamp? For avogtil er det skikkeleg kraftig i ribbeina... Ekkelt når jm var usikker òg. Det er to veker til neste kontroll, og eg trur ikkje dei er inne og snur på dette sjukehuset - Stord. Vi får sjå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har termin 29 juli og skal føde på SØF. Dette er mitt første barn og jeg gleder meg veldig (og gruer meg litt noen ganger, men det går i grunnen fort over) :-)! Vi vet ikke kjønnet så det blir veldig spennende og se hva det blir. Har liksom ingen følelse heller, så så mye for min kvinnelige intuisjon! ;-)

 

Har bestilt det meste av de store tingene; stellebord, bilsete o.l. Og har vel handla inn det meste av det vi trenger sånn i starten, men alt er som sagt ikke i hus enda. Må vaske tøyet og pakke bagen o.l. så det får jeg gjøre en av de nærmeste dagene. Skal jo i utgangspunktet ha 5 uker igjen, men man kan jo aldri vite!

 

Lykke til alle sammen!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har termin 25.juli. Er forresten også 78 modell og førstegangsfødende. Har en del ting som må ordnes og vaskes. Begynner å bli litt småstresset nå siden det er så mange som føder 3 uker før tida. Ellers går det bare bra..er i fin form. Rart å tenke på at snart skal babyen komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg også inn her. Har termin 25.juli.

 

 

23. juli - Alviola HØYGRAVID

24. juli - beibi1

25. juli - anna78

25. juli - ingi79

25. juli - Aurora.m/nr.3

25. juli - AnnVero-HØYGRAVID

25. juli - Snurrebolla

25. juli- Julibeibi

26. juli - ♥Thia ♥HØYGRAVID

26. juli - Bluebell * høygravid * 26/7

27. juli - nick_352343

30. juli - tkjuli79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid vera nokon som føder før termin - dei som går over tida får vi vel ikkje vita om heilt endo... Så det er ingen grunn til å vera nervøs for det. Etter det eg har høyrd er det vanlegare at førstemann kjem over tida, nummer to kan vera overtidig òg , men så har jo førstemann "bana veg" på førehand... Så vi veit jo ikkje. Eg kjenner meg litt kvalm idag, litt uggen form. Men trur ikkje noko skjer før termin. Lykke til alle saman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...