Gå til innhold

Keisersnitt/ Dagbladet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har dere lest dagbladet? Der står det at jordmødre og leger topper statestikken over å ta mest keisersnitt. Hva kan årsaken være? En kan jo virkelig begynne å lure. .Hva tenker dere om det? Er det best å ta keisersnitt alikevel???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehehe ja det forbauser meg ikke i heletatt, kanskje de har sett det verste å fått litt skrekken? eller er de for pertentlige til å ville føde normalt? ingen anelse i grunn men hadde vært morro å vite :P

de kjenner vel risikoen med ks å synes det ikke er noe å tenke på kanskje? eller vil de ikke at de andre legene skal se dem puste å pese å svette å alt det å føde medfører?

Skrevet

Fikk ufrivillig ks med første og jeg ville ikke akuratt anbefale det for andre nei.

Skrevet

har prøvd begge deler og må bare stemme for at naturlig fødsel er hundre ganger å foretrekke, selv om poden satt fast og måtte hales ut med vakum.. keisersnitt er noe drit, men selvfølgelig en fantastisk operasjon når det ikke er andre utveier. men man kommer seg utrolig mye raskere etter en naturlig fødsel og det er sinnsykt vondt leeenge etter et keisersnitt..

Skrevet

jeg tok keisersnitt med dattera mi, og nå vil gynekolog anbefale det igjen pga tidligere inngrep på livmora, og jeg må si at jeg kunne ikke vært mer enig...har jo ikke født, men føler keisersnitt er en lettere utvei..

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor de topper statistikken. Keisersnitt er jo en ganske stor operasjon som medfører både fare for komplikasjoner, infeksjoner og smerter, så jeg tror ikke det er noen "lettvint" løsning egentlig. Men det er en fantastisk mulighet i alle de tilfellene hvor naturlig fødsel ikke kan gjennomføres av forskjellige grunner enten hos barnet eller moren. At vi i dag har muligheten til å forløse med keisersnitt har reddet mange liv, men kanskje har det blitt litt for vanlig?

Det er dessuten stor forskjell på et planlagt keisersnitt som skjer i kontrollerte former og et såkalt hastekeisersnitt der alt går altfor fort for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...