Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Var i en av Oslos drabantbyer i dag, da det var friminutt for en videregående skole i nærheten. Satt på kafe på et senter, da det kom inn 6 dolledukker. Så ut som om deres eneste interesse var hår, sminke og klær. Alle prata i mobilen og var skikkelig fjortiser! Også gikk det ned en haug med usunn mat. Midt oppi den gjengen satt det en GRAVID jente. Stakkars unge som skal vokse opp hos den moren, med de venninnene. Lykke til sier jeg bare! Hvorfor kan ikke unge jenter lære seg å bruke pille etc og vente med å få barn til de selv er voksene? Synes det er stygt! Stygt mot babyen!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Det jeg reagerer på er at (hvis jeg har forstått det riktig) at det synd i ungene som har en mor med sånne venninner! Det gjør hun ikke til noen dårligere mor.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Jo! Venner kan man velge, så det sier mye om folk hvem man omgås! Dessuten var hun en av de. Kanskje på tide å bli voksen og omgås folk som er litt mer voksene (ikke nødvendigvis eldre, men mer voksne), når man skal føde måneden etter. Hun så rimelig høygravid ut. Ja, ja, det er vel enkli synn på a, for de vennene forsvinner nok så fort de ser hvor lite stas det er med en liten skriker unge og en venninne som aldri kan bli med på noe. HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Vel, hva vet du om livet til denne gravide jenten ellers? Hva vet du om hvordan de jentene egentlig er? Jeg kommer ikke fra en "dollegjeng" men fra en gjeng som virkelig kunne se ut som om vi ikke gjorde annet enn å bruke dop, henge på hjørnet eller skulke skolen. Men det eneste var klesstilen vår. Hadde det vært i dag hadde vi nok pratet i telefonen også hele tiden. Men vi har alle gode jobber, minimum 4 år på høyskole og jeg vil kalle dem for gode mødre alle som en. Og selv var jeg 30 år og ble gravid med pille. Så om man er 16 eller 40, alt kan svikte.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Disse var ikke ferdige med videregående skole enda, så noen flott utdannelse og fin jobb...., nope, tror ikke det! Joa piller kan svikte, men det er uansett synn på ungen! HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Jeg sa kom fra! Altså den gang vi gikk på videregående. Og det er der man legger grunnlaget for videre utdannelse fortsatt skulle jeg tro. Om de er dollete når de er sammen i storefri, trenger ikke det være den måten de er. Jeg har blant annet en bekjent som ser ut som glammodell. Hun er erketypisk bimbo. Men, hun er utdannet jurist, jobber som frivillig og er et rivjern. Du skal ikke skue hunden på hårene kjære deg.
kyss kokken Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Reagerer litt på at du dømmer denne jenta etter Venninnene hennes... Hvis de er 16-17 hele gjengen, og er så utrolig Bimboer som du sier, så kommer de nok ikke til å være like gode venninner med denne jenta når ungen kommer og hun blir nødt til å prioritere penger og fritid litt anderledes, så jeg ville ikke bekymret meg så mye for det hvis jeg var deg. Synes det er mye mer foruroligende at du klarer å dømme noen du ikke har utvekslet et ord med, og ikke har noe grunnlag for å vite noe om bakgrunnen til. Den største utfordringen denne jenta kommer til å møte er nok desverre ignorante mennesker som deg..
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 de jente kan være kjempe snille jenter som støtter en gravid venninne. selv om dem var "dollete". det går fortsatt ann å gå videregående og få seg utdannelse selv om man har barn!!
KaMa Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Slik jeg ser det... Høygravid jente i tenårene = ung jente som tar ansvar for sine handlinger (tok ikke abort). HI, som reagerer på høygravid jente som tilhører et miljø hvor hår og utseende betyr mye (er ikke det slik ungdomstiden er og har vært i flere tiår nå?) og syns det er stygt = en fryktelig fordomsfull, trangsynt og lite empatisk person, som sansynligvis er mor. Tja... Hvilket barn har de beste forutsetningene? En mor som viser ansvarsfølelse i såpass ung alder eller en mor som, uavhengig av alder, er lite reflektert og tolerant?
cheni Skrevet 23. juni 2007 #11 Skrevet 23. juni 2007 Om hun er så ung får hun faktisk god støtte til å få seg utdannelse, både gjennom nav og lånekassen. Jeg syns ikke synd på ungen hennes, jenter i den alderen er ofte veldig selvopptatte, men hun får nok et nytt perspektiv på livet når barnet blir født....
A4 Husmor.... Skrevet 23. juni 2007 #12 Skrevet 23. juni 2007 Synes innlegget til HI var rett og slett umodent. Uhell skjer og vi vet ikke noe om hvordan hun kommer til å ta morsrollen. Se heller det positive i at hun ikke sluttet skolen når hun ble gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå