♥kinemor19og lille oliver Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 har fått bekrefta barnefaren og jeg får forskudd bidrag. hva skjer nå? skjer det automatisk at han betaler? hvis han ikke kan betale får jeg fortsatt bidrag da?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 svar 1: Nav begynner etter at farskap er bekreftet, å¨tenke på barnebidrag til deg. Det vil ennå ta litt tid. Bidrag fra far skal jo regnes og vurderes, før dere begge får melding. Noen uker kan jeg tenke meg. Når nav har opplysninger om inntekten til dere begge og div. opplysn. om far og egne barn ol. , og ev. utg. du har til barnepass. og samvær o.l. Når far får vedtaket, har han ennå 3 uker på¨å anke, hvis han er uenig med beløpet. Jeg har en kollega som fikk bekreftet farskap i begynnelsen av mars, og fikk vedtak i midten av mai og betalte fra slutten av mai. Du får penger uansett. Far får regning på bidrag. Men hvis han ikke betaler, så kan han bli trukket i lønn. Det er noe han ikke kan gjøre noe med Hvis han ikke KAN betale, f.eks. uten arbeid el. student o.l. Så forskutterer nav til deg , slik at du får noe bidrag. Er litt usikker på om hvor mye du da får.
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2007 tusen takk for et bra svar=)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 vi fikk fastsatt farskapet i desember og far betaler fremdeles ikke bidrag da saken ikke er ferdig behandlet hos nav. så kan nok ta grusomt lang tid også... eneste fordelen er at du muligens for litt etterbetalt om far skal betale mer enn det forskuddet du får....
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Hei! Hvordan gikk du frem for og ta DNA testen? måtte du betale noe? barnefaren min bor i spania men nå vil jeg ha en test vet du hvem jeg kan kontakte? desverre kan jeg ikke svare på spørsmålet ditt da:P
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2007 du kan ringe nav. jeg betalte ingenting, kan jo høre med dem. nav som ordna med dna-testen her.
AnTiLoPeSvIn Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 har han norsk statsborger? har han det, tror jeg du må via tingretten slik han er pålagt å ta en dna test. vil nok tro at dem kontakter den norske ambadasen der han befinner seg slik han får tatt blodprøve der nede som blir videresendt til norge. det er jeg ganske sikker på. er ikke så mye nav kan gjøre siden dem ikke har så mye "makt"
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 får nesten ringe NAV og spørre hva di kan hjelpe med og hvem jeg må kontakte han er spansk statsborger så tror dette kan bli litt vansklig siden han egentlig ikke vil bli testa.... men takk for svar da=D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå