Gå til innhold

Seriøst innlegg til dere som har vært/er tynne

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hva gjorde dere for å øke i vekt? Jeg må innrømme at jeg kan være litt sløv innimellom, og spiser først når jeg er skrubbsulten, noe som ikke har vært helt bra.

Har videre prøvd å prøve å følge frokost, lunch, middag, mellommåltid deretter kveldsmat rutine, men da er jeg jo somregel stappmett hele dagen, og det er ikke noe digg å spise når man ikke er sulten!!! Har dessuten heller ikke økt noe særlig i vekt av det.

Har vurdert sånne måltidserstatninger ved siden av maten for å legge på meg, men smakte på en og den smakte helt forferdelig!!!! Får vel prøve flere slag, kanskje.. :-)

Ser egentlig helt grei ut, fornøyd med meg selv, men kunne gått tenkt meg litt ekstra kg. Fastfood og sånt noe legger jeg faktisk ikke på meg av, det sklir like lett av som det kommer på :))

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis kjempeofte, spis mye fet fisk og kjøtt. Hold deg i form med trening (muskler gjør at du ikke ser så tynn ut). Gjerne svømming, sykling og lignende. Få i deg mye proteiner og karbohydrater. spis mye poteter, egg, pasta, sau og ku, drikk mye melk og vann. Ikke prøv å legge på deg ved hjelp av fett og sukker.

spis sånne måltidserstatningssjokolader i tillegg til mat (ikke for mye, det er en del sukker i mange av dem). lykke til!

Skrevet

På meg hjalp det litt å spise mye!Spiste alltid kjøtt-middager,poteter og pasta, videre er egg veldig bra også..mye proteiner. Havregryn er bra til frokost.

Men det er vanskelig å spise MYE hvis man ikke er vant med det eller liker det..men det hjelper..Hjalp å bli gravid på meg da :)

Skrevet

La på meg 7 kg da jeg jobba på kafeteria... Spiste utrolig mye rundstykker, kaker, lefser, lapskaus, snitzel, kjøttkaker, torsk, løvstek, makaronigrateng, pølser osv hver eneste dag. Måtte smake på alt:)

Utenom den perioden der har jeg aldri vært i stand til å legge på meg. Er nå 3 mnd på vei og veier 51 kg og er 1,63 m høy. Har nesten ikke pupper og veldig smal oventil. Rompa og sideflesket er litt mere fremtredende:) Er uansett tynn og kommer allttid til å være det pga høy forbrenning. Spiser normalt og er litt for glad i godis og fet mat. Rart det der..

Skrevet

hei,jeg legger heller ikke på meg av junkfood og godis,men vanlig sunn mat som grovt brød,ost melk og egentlig alt av fornuftig mat,hehe..

Skrevet

Faktisk så kan f.eks bivirkning av remeron (for depresjon) være med og øke vekta, bedre matlyst osv Ble så deppa av å høre at jeg var så tynn o.l, Så fikk resept av lege -

Gikk ca et 1/2 år på de og vekta er 10 kg mer.

Skrevet

Å bli gravid er det eneste som hjalp meg..og jeg har prøvd ganske mye for å legge på meg! Tror nok det beste er å bygge litt muskler for de som orker det. Jeg er for lat! Er litt glad for at jeg kan spise alt jeg vil uten å merke det på vekta. Er 1,70 og veier 50kg til vanlig. Nå veier jeg 53,5kg og er 6 månder på vei :-)

Skrevet

Snakk med legen din da vell! Han kan hjelpe deg å sette sammen en næringsrik kostholdsplan som sørger for at du går opp i vekt. Hvis ikke bør du få sjekket om du har en sykdom som gjør at du ikke tar opp i deg tilstrekkelig med næring.

Venninnen min hadde et slags virus i magen som gjorde at kroppen ikke klarte å nyttiggjøre seg av energi. Hun veide til slutt 45 kilo selv om hun spiste som en hest. Da de fant ut hvorfor gikk hun opp til normalt vekt.

Forøvrig hjelper banan, avokado, nøtter og en karbohydratrik kost med mye poteter, ris og pasta.

Kjører du på med fløtesauser, smør og ost bør du være et langt stykke på vei.

Skrevet

uansett hva jeg spiser så legger jeg ikke på meg. Kan høres ut som drømmen for enkelte men kunne ha tenkt meg litt mer på overkroppen. Desverre får vi ikke bestemme hvor vi skal legge på oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...