F-mor Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Var å handlet en hortensia og en potte tilsammen 250kr. Skal gi det til en syk nabo. Sa det var en gave og damen startet å pakke det hele inn i gråpapir. Så sa jeg at jeg lurte på om hun kunne pakke det inn i celofan, ja da, det kunne hun men det kostet 10.- ...... Ikke det at 10kr er mye for meg, men synes det er latterlig at når jeg kjøper noe til 250.- må jeg betale for å pakke det inn. En jeg kjenner jobber på blomsterbutikk, og dem har nå litt igjen på utsalgspris kontra innkjøpspris. Tipper celofanpapiret koster mellom 2-5kr inn og da finner jeg det latterlig. Hadde vært bedre å lagt på prisen på blomsten og potta da og stått bak disken og smilt og nikket og pakket gavne min nydelig inn "gratis" Vet at det er praktisert på en del blomsterbutikker, men allikevel.
mayaya Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Enig. Hvor ellers må man betale for innpakningen liksom?
LisaColli Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 jeg jobber på plantasjen så jeg kan jo forsvare dette litt det er fordi blomstene skal være billigst mulig, andre plasser koster blomsten mer, men innpakkinga er "gratis". OG de som står i disken har som oftest nok av andre ting å gjøre, hvis det skulle vært gratis hadde det blitt travelt, hvertfall der jeg jobber. vi selger cellofanark til 3 kr, og farget ark og bånd gir jeg gratis til kundene. så har vi stooor pakkedisk ved kassen der kunden kan pakke inn selv. hvis de vil at vi skal gjøre det, må de betale litt. greia er at sevice ikke er innkludert. var vel ikke tilfeldigvis plantasjen du var på eller? ;P
SunRoad. Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har jobbet i blomsterbutikk i mange år, å vi har aldri tatt betalt for å pakke det inn. Men jeg vat at Mestergrønn her i byen tar betalt (tror kanskje alle Mestergrønn gjør det?) men da går litt, eller alle pengene for innpakking til Frelsesarmeen, da synes jeg det straks blir noe helt annet.
LisaColli Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 små blomsterbutikker tar som regel ikke betalt, der er det innkludert i prisen. for prisnivået er mye høyere der enn på kjeder som plantasjen. det sier seg selv at det fungerer slik. hvis man kjøper en billig ferdigbukett må man betale ekstra for innpakking. er det de som jobber der som setter sammen bukett eller lager dekorasjon, er innpakking innkludert. akkurat fordi det er litt dyrere med løssnitt. mange kunder som reagerer på det, fordi det er relativt ny praksis. men hvor billig skal man forvente å få det liksom?
LisaColli Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 og vi kunne jo ha satt opp prisen på blomster og pakket inn "gratis". men da har vi ikke råbillige blomster å reklamere for. vi leker ikke butikk vet du:P haha:)
grå :) Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 er vel av samme grunn som enkelte steder tar betalt for å dele opp en grilla kylling det der: varen skal se billigst mulig ut og lokke flest mulig kjøpere. og litt latskap
Maisie Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Men de pakker jo inn blomsten uansett på blomsterbutikk. I gråpapir, mener jeg. Det tar da ikke særlig mye lengre å bruke cellofan i stedet. Så det er vel for å tjene noen ekstra kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå