Gå til innhold

hva syns dere om dette huset? I tyrkia da..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint hus, men det er et par ting jeg ville sjekka dersom jeg ikke kjenner landet lover og regler skikkelig:

Byggeår (det har skjedd drastiske ting på byggefronten i Tyrkia bare de siste 5 årene).

Kloakk, kan man skylle ned dopapir der? Går ofte ikke på de "gamle" byggene.

Fly? Hvor mange charterturer går dit?

Pass av huset når man ikke er der selv... det er en del innbrudd osv i dette landet også:) Kan være greit at det passes på....

Basseng, tilgang på det? Trenger man det?

Oppfølging av regninger på strøm og vann/kloakk, forsikring osv... Ikke alltid greit å skulle greie alt selv der.

Referanser av megler, sjekk det, for det er ikke alle som har peiling, selv ikke norske:) Hjelper de til med de tyrkiske papirene ved kjøp og salg? Det er nemlig ganske innfløkt:)

Utover det kan jeg anbefale å ha hus i Tyrkia, men det er mange fallgruber, og snakk gjerne med noen som har vært borti det før:)

Skrevet

tusen hjertelig takk for mange tips. Dette skal jeg ta med på veien.

Basseng er ordnet. Hvis du ser på det siste bilde. Der er stranden til ett hotell vi har vært en del på. så vi får tilgang der.

skylle ned toalettpapir går. (viktig detalj faktisk). har alt spurt om det.

Svoger skal ned nå 2 juli for å titte. Og skal også treffe megler da. Så denne listen skal jeg skrive ned og gi til han..

Megleren later til å vite hva han snakker om. Har eget hus der nede. Men det er mye suspekt på markedet, så skal aldri si aldri. Men en liten trygghet er jo at de som er eiere nå bor i Oslo.

Kan man ikke forsikre det herfra?? (mulig ett dumt spm, men aner faktisk ikke.)

Noen andre med tips??

Og igjen, Tusen takk, TanteBassa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...