Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Altså ikke feiret det på noen som helst måte..?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Vi har ikke gjort noe nei....har ikke tenkt til det heller egentlig. Har lite familie her vi bor, så det er igrunn ikke så mange å be til en navnefest. Regner ikke med hele slekta reiser til andre kanten av landet for en liten markering...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Vi er ikke kristne eller humanetikere så da ble det ingenting. Inviterer heller litt flere til 1års dagen.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Mannen min er lite kristen og jeg er ikke human-etiker, og derfor er begge delene litt uaktuelle. Vi vurderer å lage en slags "velkommen til verden" fest i august, men spørs vel om den mer religiøse delen av slekta gidder å stille opp i en sånn markering da.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Nei, vi har ikke gjort noen ting. Jeg er ikke i statskirka og mannen min er muslim, så dåp var uaktuelt. Navnefest...tja...gjør heller som hun over her og feirer 1 årsdagen skikkelig i steden tror jeg!
Milletrille Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 nei, ikke gjort noen av delene. Dåp er uaktuelt da ingen av oss er kristne, og vi føler det blir feil for oss. Vurderer humanetsik nanvefest, men tror det helst blir en privat navnefest av noe slag... Men vi er på jakt etter hus og lyst til å vente til vi har plass til å ha det selv, så kan ta sin tid... stresser veldig lite med det jeg da.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Hvordan reagerer familie/venner på det? Jeg har ikke spesielt lyst til å markere det i det hele tatt, men blir SÅÅÅÅ nedstemt av familien... Ingen er kristne, men det går mer på tradisjon....
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Vi gjorde heller ikke noe...kom absolutt ikke overraskende på familien min, de har ikke engang reagert! Heller ingen av vennene mine. Vi var litt nervøse til hva svigers ville si...første ungen i familien som ikke blir døpt, men ikke møtt noen reaksjoner derfra heller. Det eneste var oldemora som spurte om vi skulle ha dåp, og da det viste seg at vi ikke skulle ha det, så sa hun at da fikk snulla en gave uten noen spesiell anledning! Hadde jo aldri blitt en kristen dåp, og navnefest gadd vi ikke for familiene våre bor så spredt.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Jøss...blei visst anonym, men den over er da min!
¤ my precious ¤ Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har heller ikke tenkt til å døpe lillegutt. Ettersom hverken barnefaren eller jeg er kristene, så har vi tenkt at han selv kan velge når han blir eldre. Hvis han finner ut at han er kristen og vil døpes, så skal han få lov til det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå