NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Hei.. jeg har to jenter fra før.. og venter nå en attpåklatt.. virker som det er jente og .. Mine to første heter Meline og Maren.. Samboen sin bestemor heter Helene og vi tenkte litt på det til den nye.. hva synes dere? Bor i trøndelag blir det da hElene .. med trykk på HE.. om dere skjønner?.. flere forslag?
*RutIetutt* Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Kjempefint navn det:o) Vi hadde Helena på vår liste...men endte opp med Milla;o)
Celine02 Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Helen, eller Helena er også fine navn, selv har jeg nsten bestemt meg for Rose dersom det blir jente. En venninne av meg ga dattern sin navnet Fryd - utrolig søtt.
Raych Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Det trenger ikke å bli HElene fordi om dere bor i Trøndelag da:) Jeg er trønder og bor i Sør Trøndelag og ville nok uttalt det HelEne (sånn bokmål stil). Kommer jo an på hvordan dere sier det selv. Hvis dere sirer Helene, og ikke HElene vil nok resten ta etter dere:) Synes Helene var et fint navn:)
gladbaby Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Helene er fint uansett hvordan det uttales, synes jeg. Hvis det er vanlig å usi det med trykk på første stavelse, der dere bor, gjør da ikke det noe!? Da er jo det riktig der. Jeg synes ikke at det er noe som er rett eller galt med tanke på hvordan navn uttales. Det er hvordan foreldrene øsker at det skal være, som er avgjørende - og hvordan barnet sier det selv etter hvert. For å slippe at noen sier det slik dere ikke ønsker, kan dere jo velge Helen - uten den siste e'en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå