Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Sliter med knærne nå 2,5 mnd etter fødselen. De er verst når jeg går i trapper og hvis jeg skal reise meg me tulla, føler meg som en 80 åring ! Føles som om jeg har hatt en skikkelig treningsøkt og er veldig støl ! ( Ble behandlet det siste månedene av graviditeten for bekkenløsning om dette har noen sammenheng ! ) Noen andre som har det sånn, eller har hatt det samme ?, når gikk det eventuelt over ?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 jeg også!! ca 1 uke etter fødsel var smertene helt grusomme! klarte nesten ikke bevege meg plutselig, og alle andre vondter "forsvant" de ble overdøvd av knærne... har også slitt med forferdelig bl (ble faktisk satt igang 3 dager før termin pga det) er litt bedre nå, men mange ganger dagen kjennes det ut som om jeg får "svikt" i knærne, og kan ikke legge vekt på foten.. jeg hadde symfyse bl også, og da strammet senene på innsiden av lårene seg, de som går fra lysken til knærne, og jeg ble øm og støl hele veien fra lysken til knærne.. knærne ble vonde også... kanskje det har litt sammenheng?... jeg har fått beskjed om å strekke innsiden (tøye) av lårene så mye som jeg husker.. for å tøye senene tilbake som de skal være... kanskje det kan hjelpe? dessuten, kjøpte meg nettopp krocks, og det er en mirakelkur for vonde bein/knær/hofter og bekken anbefales! bruker de inne som ute..
Januarnurk-2010 Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Jo, dette kjenner jeg godt igjen. Det er nå 3 måneder siden fødsel og jeg kjenner ubehaget fremdeles ved sofareising og trappegåing. Samboeren min mener det er pga bindvevet som må gå seg til etter de kroppslige forandringene kroppen har vært gjennom, og at båndene rundt kneet er blitt litt slakkere pga tyngde o.l. Jeg gikk også til behandling for bekkenet, men det er etterhvert blitt ok. Det er heldigvis blitt merkbart mindre ubehag, men kan tro jeg har undret meg over dette "gammelmanssyndromet".... Håper vi kommer oss til hektene etterhvert!! Lykke til!
MartinFelipe07 Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Kjenner meg helt igjen!! Kan jeg spørre om dere fikk epidural under fødselen?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 jeg hadde ikke epudural, verken nå eller forrige gang men må legge til at jeg har hatt kneplager i mange år, ja faktisk siden jeg var 12 år.. smertene har kommet o g gått... så jeg har egentlig ikke tenkt på det som svangerskapsrelatert.. men jeg har jo vondt i knærne nå, etter noen år pause så kom det nå ... hm.. kanskje det har med vekt endring å gjøre? jeg la på meg ganske mye i svangerskapet (vet ikke hvor mange kilo, men garantert 20+)
Januarnurk-2010 Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Jeg fikk epidural! Tenker du det kan være en sammenheng? Evt hvordan?
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 åja, hehe epUdural og greier... ) hehe
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har det på nøyaktig samme måte. merker det nå 3,5 mnd etter fødselen mest når jeg går ned trapper, sps om morgenen når jeg nettopp har stått opp. Jeg fikk ikke epidural og har ikke på noe tidspunkt hatt antydning til bekkenplager. Tipper som skrevet over her at det har sammenheng med at bindevevet og leddene blir litt slakkere før fødselen. det tar nok litt tid før alt er "på plass" igjen som før.
MartinFelipe07 Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har hørt at DET KAN ha en sammenheng.Men ikke helt sikkert. Flere som sitter igjen med både "etterskader" i både rygg,bekken og knær... Jeg fikk epidural og vondt i knærne når jeg skal stå opp fra sofaen eller når jeg går i oppover bakker.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Ja, jeg har det sånn i alle ledd, er 4 uker siden fødsel og det har ikke gått over ennå. (Jeg var sengeliggende under svangerskapet og ligger fortsatt en del, så det kan jo være at kroppen ikke er helt vant med å bevege seg. Var du mye i ro under svangerskapet?
MartinFelipe07 Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Litt,men ikke så mye. Gikk ikke en del pga bekkenplager. Så jeg ble SM ca.5-6 måneder av sv.skapet. Men jeg gikk jo opp 25 kilo også da,så det kan ha en sammenheng med alt fra sv.skapet.
snoopiloo Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Kjenner meg veldig igjen i dette. Akkurat som leddene stivner når jeg har ligget eller sittet lenge. Og trapper er ingen høydare... og JA jeg fikk epidural!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Kjenner meg igjen, jeg har vondt i alle ledd, om morningen går jeg som en stiv stokk, det samme om jeg har sittet i ro en stund.. Kjenner det fra fingrene og helt ned i tærne... 4 mnd siden fødsel
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 jeg hadde vondt i det ene kneet..bak liksom og i den ene hofta, antok at det var belastningsskader etter svangerskapet. Jeg la på meg nesten 30 kilo, og når jeg sov sov jeg bare på siden...så det ble nok litt tungt for ledda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå