Gå til innhold

Erdet vondt å sette inn spiral??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å gomle piller....men syns det høres litt skummelt ut å ha en dings inni livmora, om dere skjønner...hva om den gror fast??Er det vondt å sette den inn? Hva koster det, og hvor lenge varer den? Har dere mensen? Jeg aner ikke om jeg skal ta vanlig eller hormon...hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Jeg har hatt hormonspiral to ganger. Det er ubehagelig, men ikke direkte vondt akkurat når den settes inn. Når den først er der inne merker jeg ingenting til den. Ifølge legen kan jeg stikke fingrene inn og sjekke tråden selv, men jeg syns det er litt ekkelt og lar det være :)

- Den gror ikke fast - det til hører de SVÆRT sjeldne tilfellene.

- Jeg fikk en blødning akkruat når spiralen ble satt inn, den varte noen dager. Hos enkelte varer den et par uker.

- Hos de fleste blir mensen svakere og hos noen helt fraværende ved bruk av hormonspiral. Noen får en del blødninger, men altså de fleste får mindre/færre.

- Det koster en drøy tusenlapp (ca 1200tror jeg at jeg betalte for spiralen og innsetting) og du har den der ca 6-7 år før den må byttes.

- Jeg ble gravid 3 uker etter jeg tok ut spiralen sist nå... ifølge legen fungerer nemlig fjerninga som en slags "kickstart" for kroppen. Men det kan også gå noen mnd før du blir gravid.

Skrevet

Jeg har hormonspiral.. Var ikke vondt å sette den inn.. Fikk skikkelige menssmerter etter ca 10 min, og det varte den dagen jeg satt inn.. Blødde i 8 uker etterpå, eller blødde mest i ca 1 uke, så småblødninger resten..

Betalte 1200 kr..

Skrevet

Ja det glemte jeg å si - det er HELT normalt å ha menssmerter og være generelt ute av form et døgns tid etter innsetting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...