klappe klappe søte Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 må ha studie konpentanse.........har ikke peiling på hvordan jeg skal gå fram for å få det
imsdal med julesmak Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Hva slags videregående har du da? Hvor mange år osv. ?
Lotta med novembergutt Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Da må du melde deg opp som privatist ved en videregående skole. Har du gått på videregående før?
imsdal med julesmak Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Du kan også ta allmennfaglig påbygning på en videregående skole nær deg, eller voksen gymnas (hvis du er gammel nok til det) Alt kommer jo ann på hvor mye du mangler for å få studiekompetanse.
klappe klappe søte Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2007 har jobbet i 18 år. har ikke gått på videregående.har lyst å ta helse og sosial men har fått beskjed at jeg må ha studiekompentanse.må vel ta noen fag på videregående
Bøggly Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Ring opplærinskontoret i fylkeskommunen og få info.
Mynona Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Da jeg gikk på videregående kunne de ta to år på helse og sosial og så ta allment påbygg så fikk de studiekompetanse. Trenger vel ikke studiekompetanse for å ta helse og sosial..?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Man trenger da ikke studiekompetanse for å ta helse og sosialfag, studiekompetanse for du bruk for om du skal studere på høyskole.
klappe klappe søte Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2007 som sagt så har jeg ikke litt peiling på hvordan det skal gjøres.takker masse for svar.nå vet jeg iallefall hvor jeg kan ringe.skal være hjemme med gutten min så jeg kunne tenkt meg litt utdannelse
imsdal med julesmak Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Helse og sosial er jo en studieretning på videregående. Hvis du tenker å f.eks. studere til å bli sykepleier eller lignende på ett universitet eller en høyskole må du ha studiekompetanse fra videregående. Da må du enten gå tre år på videregående (to år yrkesfaglig og så allmenn påbygg) eller voksengymnas som er alle tre årene dyttet inn i ett år.
klappe klappe søte Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2007 kan jeg kontakte en videregående eller voksen opplæringen for å søke ??
imsdal med julesmak Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 http://www.vilbli.no På denne linken under voksen i videregående opplæring, ser du mer om hvordan du går frem og hvem du skal kontakte.! Lykke til!
Mynona Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Det vet jeg ikke, men jeg ville ringt skolen. De vet hvertfall hvem du kan kontakte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå