Gå til innhold

ang skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

må ha studie konpentanse.........har ikke peiling på hvordan jeg skal gå fram for å få det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags videregående har du da? Hvor mange år osv. ?

Skrevet

Da må du melde deg opp som privatist ved en videregående skole. Har du gått på videregående før?

Skrevet

Du kan også ta allmennfaglig påbygning på en videregående skole nær deg, eller voksen gymnas (hvis du er gammel nok til det)

Alt kommer jo ann på hvor mye du mangler for å få studiekompetanse.

Skrevet

har jobbet i 18 år. har ikke gått på videregående.har lyst å ta helse og sosial men har fått beskjed at jeg må ha studiekompentanse.må vel ta noen fag på videregående

Skrevet

Ring opplærinskontoret i fylkeskommunen og få info.

Skrevet

Da jeg gikk på videregående kunne de ta to år på helse og sosial og så ta allment påbygg så fikk de studiekompetanse. Trenger vel ikke studiekompetanse for å ta helse og sosial..?

Skrevet

Man trenger da ikke studiekompetanse for å ta helse og sosialfag, studiekompetanse for du bruk for om du skal studere på høyskole.

Skrevet

som sagt så har jeg ikke litt peiling på hvordan det skal gjøres.takker masse for svar.nå vet jeg iallefall hvor jeg kan ringe.skal være hjemme med gutten min så jeg kunne tenkt meg litt utdannelse

Skrevet

Helse og sosial er jo en studieretning på videregående.

Hvis du tenker å f.eks. studere til å bli sykepleier eller lignende på ett universitet eller en høyskole må du ha studiekompetanse fra videregående. Da må du enten gå tre år på videregående (to år yrkesfaglig og så allmenn påbygg) eller voksengymnas som er alle tre årene dyttet inn i ett år.

Skrevet

kan jeg kontakte en videregående eller voksen opplæringen for å søke ??

Skrevet

http://www.vilbli.no

På denne linken under voksen i videregående opplæring, ser du mer om hvordan du går frem og hvem du skal kontakte.!

Lykke til!

Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg ville ringt skolen. De vet hvertfall hvem du kan kontakte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...