Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Nå når skattepengene er kommet, ser det ut som det er mange som pengene brenner i lomma på rundt om kring her. Husk å spare litt også da, i steden for å sitte om et par uker og mase om når barnetrygd, lønn eller permisjonspenger kommer. Virker jo som folk er blakke og har svidd av feriepengene allerede. Selvkontroll anyone?
Lilly 79 Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Snakker du om skattepenger, eller feriepenger? Jeg har "svidd" av begge deler.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Hvis du leser så står det at det virker som om feriepengene er brukt opp allerede, og at skattepengene kommer nå, så ja, skattepengene, men for all del det andre også Nå snakker jeg ikke om å bruke penger på ting som trengs, som jeg går ut i fra siden du skriver "svidd", men på oooooooo, la meg se shoppe shoppe shoppe og enda litt mer shopping, krite litt på et kredittkort og sitte der blakk igjen om to uker, enda man har fått igjen penger Er jo greit å fordele litt vel? Ikke mye økonomisk fornuft ute og går blandt en del her; "jeg bare mååååå ha ditt og datt"
Marge Simpsons Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Er du revisor HI? Siden du kommer med økonomitips? Du har ingenting med vår økonomi å gjøre! Ha litt selvkontroll på hva du sier til folk! SELVKONTROLL ANYONE meg i rompa MoHaHAHAHA!
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Hva med oss som har flere overfylte bankkontoer fra før? Jeg syns vi kan fråtse bort pengene med god samvittighet!
Lilly 79 Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Klarer ikke helt å se hva ei anonym mærr fra DIB har å lære bort av økonomisk sans. Hva jeg har brukt opp pengene mine på, kan jeg gjerne fortelle deg. Matriale og fliser, og kjøkken. I og med at jeg er ung, forventer jeg ikke å ha en drøss med penger på sparekontoen, men å klare å få det til fint rundt meg. Spare kan jeg gjøre den dagen jeg ikke har noe å bruke pengene mine på. I og med at du er så sykelig opptatt av dette at du å skrive et innlegg om det, går jeg ut i fra at du fikk baksmell, og ikke har opparbeidet deg retten til feriepenger, og at du er DRIIIIIT LEI av og høre om hvor mye penger alle andre har.
Sjusak Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Var jo ikke et innlegg til de som bruker pengene på fornuftige ting som å pusse opp osv da, og heller ikke til de som allerede har penger på konto. men til de brødhuene som hver eneste måned klager her inne over hvor sinnsykt blakke de er. Og til Sam som skal spare når han/hun blir eldre HAHAHA se på meg når jeg ler av deg når du må selge der du bor fordi renta har gått så mye opp at du ikke klarer å sitte med det lenger
Lilly 79 Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Uffameien, dette er altid flaut:-( Jeg har ikke lån, så jeg skal klare meg bra, ikke tenk på det:-) Huset er arvet. Men jeg har billån da, men tror vitterlig jeg skal klare å betale det, uavhengig av renta:-) Smask til deg!
Sjusak Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Ja men da har jo ikke du noe problem, og innleggent var jo heller ikke ment på deg som jo da tydeligvis har det som plommen i egget
Lilly 79 Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Jovisst har jeg et problem! For meg er det et problem at du legger ut et moraliserende innlegg anonymt, du har da vel ikke noe med hva andre bruker pengene sine til? Og ikke minst hvorfor de bruker de som de gjør?
Sjusak Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Jo, fordi de fleste her inne har unger, og enkelte burde kanskje klare å knipe igjen lommeboka litt. Lærer ikke unga så sunne verdier når det bare er "skal ha og må ha" , og ikke noen vurdering om en virkelig trenger det. Selvfølgelig skal en jo kose seg når en endelig har noe ekstra på bok, men i innlegget, hvis du leser nok en gang, så står det "Hva med å spare litt"... LITT. Syns du det er en så horribel ting å minne folk på, så får du ha det som plommen i egget videre, mørkt og trangt i din lille verden, kniiiis... ikke fyr deg opp da, moahaah, var vel ikke det mest provoserende innlegget som er postet her inne
Lilly 79 Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Har jeg fyra meg opp? sa mennga mi, det må du tåle.
Sjusak Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 Så meninga di er: Husk å bruke opp alle pengene fort som bare det? Kanskje jeg skal legge ut det heller, så får du litt bedre sam-vittighet... (He he den siste der var go') Jeg legger ut et innlegg om hva jeg syns, spurte ikke deg om hva du syns Da får du tåle min mening også
KaMa Skrevet 22. juni 2007 #15 Skrevet 22. juni 2007 Tviler på at noen er så fryktelig interessert i hva du syns. Virker som du har lagt dette innlegget på feil sted. Folk har ikke for vane å syte over pengeproblemer eller at de er blakk her inne. De fleste er voksne nok til å ha håndtert en økonomi halve livet gjennom, og vet nok hva som er lurt og ikke lurt. Så dette må vel kvalifiseres som noe av det mest overflødige innlegget denne uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå