kleenex Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Mini er elleve måneder og jeg tror det kommer til å bli veldig vanskelig å slutte med pupp etterhvert. Hvordan gjorde dere det? Har dere noen gode råd?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 17 mnd sluttet Lukas,han gjorde det faktisk av seg selv.Ville rett og slett ikke mer virket det som,jeg hadde planer om å amme til han var 2 år...men den gang ei;))
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Eldstemann sluttet jeg å amme da han var 14 mnd. Han fikk da pupp ca.2 ganger daglig! Han dro på "bestemor-ferie" i ei uke, og puppen var glemt da han kom tilbake! Og hun hadde heller ikke problemer med ham... Minste ville ikke ha mere pupp da hun var 6uker (da gikk jeg på antibiotika)
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Min eldste sluttet plutselig av seg selv da han var ca 1 år. Ammet da bare morgen og kveld.
Gjest Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 han var 7 mnd. han nektet å ta puppen så da var jo den grei=) hver gang jeg prøvde så beit han bare. så jeg sluttet da.. hadde nok ammet lenger om han ikke hadde nektet da.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 7 måneder var som hun aldri hadde sett en pupp før =0) pumpet 3 kvelder så lot jeg melken trekke seg tilbake selv gikk veldig fint.
kleenex Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2007 Takk for svar! Syns det er så vanskelig. Har bestemt meg for å amme morgen og kveld fram til han er ett år, men så får han jo egentlig oftere og er veldig avhengig avpupp som trøst. Han bruker ikke smokk og har ingen ting som hjelper til å trøste seg med
Fraggelhysa! Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 Da han var 3.5 mnd ville han ikke ha mer. Ganske sårt, men han vridde seg vekk og vræælte når jeg la han til. Fikk lurt han til å amme om natta da, til han var 4 mnd. Da var det stopp.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 "LillePrins" tok din flaske? Min er 7mnd tar ikke flaske, men har ikke planer om å slutte før han er ca 1år.
WWJD Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 jeg hadde tenkt å amme leenge jeg, men lillegutt hadde andre planer;o) Han troppet ned gradvis selv og innen han var fylt året var puppa tomme og gutten ville ikke ha mer.
suseduse Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 litt under 5 mnd.. da var det rett og slett tomt etter lite melk fra begynnelsen av.. jeg bare slutta, han savna den ikke, og jeg hadde ikke noe melkespreng heller, så gikk veldig lett. hadde ikke trodd det, for han var veldig glad i den kosen puppen hadde med seg... men vi koser masse for det
6Ymamma Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 4 mnd med ho første, tomt, ganske enkelt. Han her blir vel nærmere 5 mnd hvis jeg er heldig,,,,merker det nå allerede at det er lite...han er nå 4mnd. stopper av seg selv her.
Thula Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Her har vi trappet gradvis ned siden vesla var 8-9 mnd. Det begynte med at hun ikke ville ha pupp på kveld og midt på dagen, hun var for opptatt med å se på andre ting, og det hjalp ikke å legge seg inn på et stille rom med henne en gang. Så ville hun ikke ha på formiddag heller, deretter var det bare morgen- og nattpupp igjen. Morgenpuppen forsvant da hun rundet 10 mnd, da var hun for våken og klar om morgenen til å gidde å ligge stille og drikke. Da fortsatte jeg med nattpupp så lenge som mulig, men dagen før 11-mndsdagen hennes var det rett og slett vondt når hun sugde fordi det var så tomt i puppen. Da innså jeg endelig at det var slutt, og nå er det over en uke siden hun fikk siste pupp. Siden hun bare fikk om natten den siste tiden så har hun ikke vist noe som helst tegn til å savne den, det er vel heller mor som savner å amme vesletulla, men sånn er livet Så som du ser så avvendte babyen seg selv her i huset, dermed har jeg vel egentlig ikke så mange gode råd. Kanskje du finner gode tips på www.ammehjelpen.no?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå