Gå til innhold

Flask og smokk??!!


MÅNS m/lilleMarius

Anbefalte innlegg

Har dere begynt med det?

Junior her brekker seg av smokken..

ikke prøvd flaske enda. Må trene litt i sommer til vi skal

i bryllup. Når er det ok med flaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi var fødd den 3 april og ho tar smokk, men brukar den berre når ho søv nesten og i bilen. Men fyrste jenta mi nekta å ta smokk mens guten min ville ha smokken heile tida.

Sjekka om ho tok flaske før eg bestilte meg time på frisør slik at dei som passa kunne gi henne melk. Det gjekk heilt greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon fikk smokk da han var en dag gammel, og den var god med en gang:) flaske har vi ikke proevd. satser paa puppen vi:) aner ikke hva jeg skulle gjort om han ikke hadde tatt smokk...den er virkelig effektiv. det beste som finnes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi introduserte smokk etter en uke hvis jeg ikke husker feil. Nå er han snart 3 mnd og er ikke så avhengig av den. God å ha når han er kjempetrøtt og trenger litt kos men ellers er det veldig sjelden han bruker den. Flaske tok han straks, noe som er heldig siden jeg ikke hadde nok melk til ham ,-) Tror han var så sulten at han tok det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt flaske fra bynnelsen nesten...D beste er å vente til de tar puppen ordentlig og at man bruker en flaske med få hull slik at de ikke syns d blir mye lettere med flaske og heller vil ta den iso puppen!Men du burde øve litt da slik at du er sikker på at han tar flaske;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas får både flaske og smokk han! Måtte begynne med mme da jeg var veldig syk etter fødsel! Smokk ga vi han fordi han har ett enormnt sutte behov! Hvis ikke smokken er der tar han fingrene i munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

våre fikk smokk ganske raskt etter fødsel for å lære seg å suge..og etter noen dager tok de puppen åsså tok de flaske etter en uke ca..nå får de bare flaske..og sutten henger i nesten hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smokken hadde jeg med på sykehuset og den fikk han første natten.... det er nå ikke altid at han vil ha den, men han har nå smokker.

 

flasken kan du jo bare begynne med å se om han vil ha den, kansje han trenger tillvenning også... og så er det jo en fin mulighet til at pappenb kan gi han litt mat mens du kan ta deg en etterlengtet hvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas fikk smokk når vi kom hjem fra sykehuset, den satt som et skudd. Nå bruker han den når han skal sovne inn og hvis han er urolig.

 

Flaske har vi prøvd ett par ganger. Han tar den greit foreløbig, men jeg tar ikke gleden på forskudd. Storebror ville pluttselig ikke ta den når han var 2mnd og ville ikke ha den før han var nærmere 7mnd.

 

Så vi kommer til å gi litt flaske til ham nå innimellom, men det er bare pappan eller andre som gir, ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...