nurket4a Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Hei. De siste ukene har føttene mine hovnet en del opp. Er hoven hele dagen men verst om kveldene. Er dette noe dårlig tegn på noe???
VinterSol+2 Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 ganske så normalt, ødem, kalles det;-) dersom du i tillegg til dette opplever å ha protein i urinen og høyt blodtrykk, er det tegn på svangerskapsforgiftning, men alene betyr det ingen ting, annet enn at du kan melde deg inn i elefantankelforeningen og det kan bli litt ubehagelig. unngå salt, drikk mye vann, og ta det pauser noen ganger om dagen der du ligger med bena høyt:)
Solskinnsjenta Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Skaff deg også et par støttestrømper! Det anbefales, selv om det er kjipt og varmt å gå med! Holder igjen ødemet helt eller delvis!
DoubleTrouble Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Hei! I hvilken uke er du? Jeg fikk plutselig veldig hovne bein i uke 27. Har lest en del om svangerskapsforgiftning og syntes jeg kjente igjen symptomene. Jeg ringte poliklinikken (blir fulgt opp der ettersom jeg skal ha tvillinger) og fikk beskjed om å komme med en gang. Det viste seg at jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning. Ble lagt inn på observasjonsposten hvor de tok en del prøver av meg. Lå der noen dager og ble sendt hjem for prøvene ble bedre for hver dag. Nå er jeg lagt inn for tredje gang og nå har jeg fått bekreftet at det er svangerskapsforgiftning jeg har. Har kommet til uke 32+5 og må kanskje ta keisersnitt allerede i neste uke. Jeg hadde ødemer, høyt blodtrykk, proteiner i urinen, svimmel, flimring foran øynene... Jeg ville ringt legen vist jeg var deg. Det kan hende du også har en begynnende svangerskapsforgiftning. Tenk at i neste uke kan det hende jeg er blitt tvillingmamma:) Har heldigvis fått lungemodningssprøyter sist jeg ble lagt inn og det er jeg glad for nå. Lykke til med svangerskapet. Håper du ikke ble skremt av dette innlegget men det lønner seg å ringe legen en gang for mye enn en gang for lite.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Ring jordmor/lege.Kan være svangerskapsforgiftning...men nå er det jo sommer.. Har du spist masse salt mat feks i tillegg, solt deg mye.. så kan det være derfor. Har du gått opp mye den siste tiden, kan du ha masse vann i kroppen. Bare ring og hør så får du sikkert time! Bedre det, enn å gå rundt å lure. Ha beina høyt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå