Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #1 Skrevet 22. juni 2007 Hei! Noen som har arrangert barndåp uten barnefar og hans familie? De er ukjente for meg og de har heller ikke tatt initiativ til å bli kjent... Er det noen regler for hvem som bør/skal delta i barndåp? Og er det noen meninger om hvorvidt faddere bør være fra barnemors familie og/eller barnefar?
Singelmamma og banden Skrevet 22. juni 2007 #2 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har arrangert dåp uten fars familie, og gjør det nok igjen. Faren til midterste ville ikke, og ikke denne far til nr tre heller... Hrmmmm... Men det er ingen regler som sier noe om hvem eller hva etc :-)
Fisk med CV Skrevet 22. juni 2007 #3 Skrevet 22. juni 2007 Det ble slutt med barnefar da jeg var 3mnd på vei, snakket ikke sammen gjennom graviditeten og nå er vi er langt fra perlevenner. Jeg har aldri hatt kontakt med hans familie. For veslas del ordnet jeg likevel barndåp hvor vi inviterte begges familie. Jeg ordnet det hele og vi delte regningen. Vi valgte også to faddere hver. Han fra sin side, og jeg fra min. Det ble en kjempefin dag, alle koste seg og gikk fint overens. Det er nok ikke så lett for besteforeldre å ta kontakt med et nyankommet barnebarn. Dåpen kan være en fin dag hvor alle får hise på den lille. Det er jo barnets dag, og kjipt om barnet 20 år frem i tid ser på bilder fra dåpen og lurer på hvorfor ikke pappas familie var med. Kirken er jo åpen for alle, så man kan jo be alle dit og heller ha kun middag med sin familie etterpå om du ikke ønsker så mye styr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå